viernes, 11 de marzo de 2022

Celebrando a adxudicación do contrato das obras da “Variante de Ourense" entre Eirasvedras e Quintela

O Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) difundiu onte unha nota dando a coñecer que  adxudicou o contrato de obras da “Variante de Ourense. Tramo: Ligazón de  Eirasvedras coa  N-120 no seu  p. k. 573,800 – Ligazón de Quintela coa  N-120 no seu p. k. 572,000”, na provincia de Ourense. O importe de adxudicación a COPASA e Ferrovial ascende a 29,3 millóns de euros. 

"O trazado deste primeiro tramo de 1,7 qm de lonxitude da variante Norte de Ourense, que se integrará na futura autovía A-56 entre Ourense e Lugo, ten a súa orixe na contorna da actual ligazón de  Eirasvedras da Autovía das Rías Baixas (A-52), onde actualmente existen dúas calzadas separadas de dous carrís por sentido na  N-120, enmarcándose nunha contorna  periurbano.  As dúas calzadas do variante Norte de Ourense proxéctanse conectando coas existentes, dando continuidade aos tráficos da  N-120 en ambos os sentidos.

O tramo finaliza na ligazón de Quintela, onde conecta de novo coa  N-120 á altura do núcleo de  Tarascón (p. k. 572). Neste punto, proxectouse unha conexión provisional que permitirá completar este primeiro tramo e poñelo en servizo, con independencia do segundo tramo do variante Norte de Ourense entre Quintela e A Casilla.

Ao longo do trazado deséñanse dúas novas ligazóns: a de Eirasvedras e a de Quintela.

O tramo inclúe, como obras singulares, un viaduto sobre a  N-120 e a liña ferroviaria Monforte de Lemos – Vigo (Viaduto de Quintela), unha nova ponte sobre o Río  do Porto e dous pasos inferiores, un baixo o tronco e outro baixo un dos ramais da ligazón de Quintela, que permitirá o cruzamento deste ramal sobre o ferrocarril Monforte de Lemos– Vigo."

Antecedentes recentes do proxecto deste tramo:

O 7 de febreiro de 2018, o secretario de Estado de Infraestruturas, Transporte e Vivenda asinou a resolución mediante a que se aprobaba o expediente de información pública e, definitivamente, o documento técnico de adecuación do proxecto de construción do tramo enlace de Eirasvedras coa N-120, no seu punto quilométrico 573,800 - Ligazón de Quintela coa N-120 no seu punto quilométrico 572,000.

En abril de 2018 foron aprobados polas Cortes, os  PGE para 2018 que presentara o goberno de Mariano Rajoy nos que se consignaba unha partida de 2,5 millóns de euros para posibilitar a licitación do tramo  Eirasvedras-Quintela.

En xaneiro de 2019 o novo Goberno de Pedro Sánchez presentou un proxecto de lei de  PGE para 2019 no que non había consignación algunha para este tramo, o que provocou un maiúsculo rexeitamento da sociedade ourensá. Finalmente eses orzamentos non foron aprobados de modo que continuaron prorrogados os de 2018.

O proxecto de construción do tramo  Eirasvedras-Quintela da Autovía A-56, Ourense-Lugo foi aprobado pola Dirección Xeral de Estradas o 22 de abril de 2019 cun orzamento de licitación de 34,31 millóns de euros.

21 de novembro de 2019 o BOE publicou o anuncio do  MITMA de sometemento a información pública previa á ocupación de bens e dereitos afectados.

Lembrar que o MITMA informou por diferentes medios que  licitarían as obras a finais de 2019, logo en 2020; nos  PGE para 2021 o Goberno socialista consignou para este tramo a ínfima suma de 250.000 € cando Lei de  PGE de 2018 (logo prorrogados en 20219 e 2020)  – con goberno do PP - tivo unha partida de 2,5 millóns de euros. Dez veces menos.

Na Lei de  PGE para 2022 para este primeiro tramo do variante norte consígnanse tan só 2 millóns de euros, que ao noso xuízo é unha suma insuficiente.

Finalmente as obras foron licitadas no BOE do 25 de outubro de 2021.

A MIÑA VALORACIÓN:

Celebro moito a adxudicación polo Mitma destas obras. Desde a miña chegada ao Congreso dos Deputados veño reivindicando e impulsando os trámites desta estrada.

Foi un proceso excesivamente longo por parte da Demarcación de Estradas do Estado en Galicia, a Dirección Xeral de Estradas e o  MITMA, cheo de vicisitudes e complicacións, que nos últimos anos activouse. 

Foron decenas de iniciativas parlamentarias nas Cortes as que formulamos os deputados e os senadores do Partido Popular: preguntas, interpelacións, comparecencias, etc. Instando aos diferentes gobernos a que se impulsasen os trámites desta estrada. E seguiremos facéndoo no futuro.

Hoxe toca mirar en positivo cara ao futuro e seguir traballando ata ver  finalizadas as obras deste tramo. Lembro unha vez máis a importancia deste investimento para a cidade de Ourense, posto que unha vez executada a variante, solucionará os problemas da alta intensidade de tráfico que existen e posibilitará o proxecto municipal de conversión do tramo liberado da  N-120 no  boulevard termal, tan ansiado polos ourensáns.

Ao mesmo tempo instamos ao  MITMA a que conclúa xa todos os moi escasos trámites pendentes do seguinte tramo do variante norte, o que vai desde Quintela ata A Casilla, e proceda á súa licitación.

Asemade seguiremos reclamando ao Goberno que acelere os trámites do tramo da autovía Ourense-Lugo entre Cambeo- Sanmartiño pois permitiría conectar directamente a autovía A-56 coa  N-540. Trátase dun tramo de 9 quilómetros que precisa dun investimento de 73 millóns de euros e a súa construción é fundamental para dar funcionalidade ao tramo San Martiño-A Barrela Norte, que é o único aberto ao tráfico.

ENTRADAS DESTE BLOG SOBRE A VARIANTE NORTE DOS ÚLTIMOS SEIS ANOS

http://www.celsodelgado.gal/2021/11/o-partido-popular-de-ourense-deu.html

http://www.celsodelgado.gal/2021/10/licitadas-en-el-boe-las-obras-de-la.html

http://www.celsodelgado.gal/2021/10/el-mitma-anuncia-la-licitacion-del.html

http://www.celsodelgado.gal/2021/10/cuarenta-y-tres-dias-sigue-sin.html

Celso Delgado al Gobierno: "Dejen de marginar a la ciudad de Ourense y liciten ya las obras de la carretera de Eirasvedras a Quintela" - Blog de Celso Delgado

Finaliza 2020 sen que o goberno socialista licitase ningún tramo do Variante Norte de Ourense - Blog de Celso Delgado

Preguntando al Gobierno por los motivos por los que el MITMA está demorando las actuaciones para impulsar las autovías A-76 (Ourense-Ponferrada) y la variante de Ourense de la A-56. - Blog de Celso Delgado

Urximos novamente a licitación da Variante de Ourense. Tramo: Eirasvedras-Quintela - Blog de Celso Delgado

Eleccións Xerais 10N: Os candidatos do PP tachan de agravio que o Goberno aínda non licitara as obras do primeiro subtramo da circunvalación norte entre Eirasvedras e Quintela - Blog de Celso Delgado

Xerais 2019: Os populares denunciamos o agravio do goberno central con Ourense e esiximos a licitación inmediata da variante norte - Blog de Celso Delgado

Os Orzamentos Xerais do Estado para 2019 afrontan a Ourense ao reducir drásticamente o investimento en estradas - Blog de Celso Delgado

Facendo balance da execución dos proxectos de construción de estradas da rede do Estado en Ourense - Blog de Celso Delgado

Preguntando al Gobierno sobre el cumplimiento de los compromisos contraídos en relación con las partidas inversoras en materia de carreteras en Ourense - Blog de Celso Delgado

El ministro de Fomento, Íñigo de la Serna transmite importantes mensajes sobre inversiones en Ourense - Blog de Celso Delgado

Novo avance na Variante Norte de Ourense coa aprobación do expediente de Información pública do tramo enlace Eirasvedras-Quintela - Blog de Celso Delgado

Fomento aproba o expediente de información pública da variante Norte de Ourense - Blog de Celso Delgado

Comeza a Información Pública da Variante Norte de Ourense, tramo Eirasvedras-Quintela - Blog de Celso Delgado