O Goberno agradece á Xunta a súa “actitude de dialogo” á hora de elaborar o novo esquema de bonificacións da autoestrada AP-9

 

Esta mañana en la Delegación del Gobierno en Galicia en A Coruña ha tenido lugar un acto en el que la ministra de  “Transportes, Movilidad y Agenda Urbana”, Raquel Sánchez presentó el Real Decreto de bonificaciones de la Autopista del Atlántico AP-9 que mañana aprobará el Consejo de Ministros.

En una nota, el MITMA dice: “El visto bueno del Gobierno es el último trámite necesario para que el texto se publique en el Boletín Oficial del Estado (BOE) y los descuentos entren en vigor, lo que implica que el Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) cumple su compromiso con los gallegos de aprobar las bonificaciones en julio. Estas serán de aplicación al día siguiente de su publicación en el BOE, previsiblemente, esta misma semana y coincidiendo con el que suele ser el fin de semana de mayor movilidad del año.

“Vamos a llegar a tiempo con Galicia” ha asegurado la ministra de Transportes, Raquel Sánchez, que ha querido agradecer a todo el Gobierno el gran esfuerzo que ha realizado para “conseguir resultados dentro de los plazos que nos hemos marcado” puesto que “no ha sido nada fácil”. A su vez, ha agradecido a la Xunta de Galicia su “actitud de dialogo” a la hora de elaborar el nuevo esquema de bonificaciones.

Sánchez ha aprovechado su primera visita a Galicia desde que asumió la cartera de Transportes para renovar el compromiso del Ministerio con “todas las gallegas y los gallegos”, “darle un impulso claro” y “anunciar nuevos avances”. Además de las históricas bonificaciones, la titular del departamento ha anunciado que “este año se van a alcanzar varios hitos muy importantes para la movilidad gallega”, como la puesta la puesta en servicio del tramo de Alta Velocidad Pedralba – Taboadela – Ourense. Asimismo, ha revelado que “estamos estudiando la salida ferroviaria sur de Vigo” y que el Ministerio se compromete a “realizar la conexión ferroviaria con el Puerto Exterior de A Coruña”.En este punto, tal y como ha explicado la ministra, se va a dar un impulso muy importante a la red ferroviaria gallega gracias a su inclusión en el Corredor Atlántico y a los fondos europeos. Asimismo, destacó que Galicia recibirá una inversión con cargo al Mecanismo de Recuperación y Resiliencia que gestiona el Ministerio de Transportes de unos 1.200 millones, de los que solo este año recibirá 225 millones.

La importancia de la AP-9

La entrada en vigor del nuevo esquema de bonificaciones de la AP-9 es, junto con la conclusión del AVE, uno de los principales hitos de este año para Galicia ya que la autopista es un eje vertebrador de la economía y la movilidad de los gallegos. Y es que, además de unir cinco de las siete ciudades más importantes, donde reside más del 60% de su población, y conectar con los Puertos y Aeropuertos, su uso responde, en gran medida, a la lógica de trayectos recurrentes metropolitanos, lo que hace de la carretera una infraestructura básica para la cohesión social en Galicia.

Así, de los 95,3 millones de tránsitos que registró la autopista en 2019, el 92% fueron de vehículos ligeros. El resto, 7,54 millones (8%), corresponde a los vehículos pesados. De media, unos 61.485 usuarios únicos pagan por recorrer la carretera cada día laborable. Se entiende tránsito como el paso de un vehículo entro dos puntos de control de la AP-9.

“El Decreto modifica los términos de la concesión de la AP-9 para bonificar los peajes que los vehículos, tanto ligeros como pesados, tienen que pagar por el uso de la autopista como consecuencia de un historial de decisiones que colocaba sobre los usuarios gallegos una hipoteca creciente hasta el año 2048”, ha aseverado la ministra. No en vano, el texto recoge que los descuentos se cubrirán con cargo a los Presupuestos Generales del Estado y no con incrementos de tarifa o del periodo de concesión.

Además, el nuevo esquema subsume el Real Decreto de 2013 por el que se descontaba el 100% del peaje de las vueltas que se hacían en el día en algunos tramos de la provincia de Pontevedra, por lo que dejarán de compensarse con alzas de tarifas.

“El Estado destinará cada año unos 55 millones de euros para bonificar la autopista AP-9 y unos 2.300 millones de euros hasta finalizar el plazo de la concesión, a los que hay que sumar el importe de las bonificaciones ya vigentes”, ha recordado la ministra Sánchez antes de señalar que “más de una tercera parte de todos los peajes de la autopista gallega los paga el Estado, a través del Ministerio, fundamentalmente gracias a este Decreto”.

“Son bonificaciones muy cuantiosas que tendrán impacto directo en términos de ahorro sobre la movilidad cotidiana en Galicia. Sobre los usuarios y sobre sus necesidades básicas de desplazamiento. Anualmente, 15 millones de tránsitos verán eliminada o reducida su factura”, ha afirmado.

Nuevas bonificaciones

El Real Decreto introduce nuevas bonificaciones y descuentos y mejora y amplía a todos los días de la semana y a toda la autopista las medidas que ya están vigentes en algunos tramos. Se mantiene la gratuidad de las circunvalaciones de Santiago, Vigo, Pontevedra y el tramo Fene-Ferrol y las bonificaciones en A Coruña-Barcala y el O Morrazo-Vigo.

Vehículos ligeros

1.  Gratis todos los trayectos de vuelta con el dispositivo de telepeaje, que ya usan la mayoría de los usuarios, que se realicen en un plazo máximo de 24 horas. La bonificación del 100% del recorrido de regreso al punto de origen se aplicará todos los días de la semana, festivos incluidos. El recorrido de vuelta debe ser igual al de ida.

Dos de las grandes diferencias con los descuentos comerciales y las bonificaciones previas es que se amplía del día natural a las 24 horas el plazo para realizar el viaje de vuelta y que se suman los domingos y festivos (antes era de lunes a sábados). Por ejemplo, un usuario que vive A Coruña y va a Santiago un sábado y vuelve en el día gasta 12,25 euros en peajes. Con las medidas pasaría a pagar 7 euros, ahorrándose 5,25 euros diarios. Si fuera el domingo, que no tiene el descuento comercial del 25% de Audasa, el ahorro sería de siete euros. Si va todos los domingos, este subiría a 28 euros mensuales.

2.  Bonificación adicional del 50 por ciento del recorrido de ida para aquellos usuarios que realicen en un plazo máximo de 24 horas dos recorridos iguales (con el mismo origen y destino) y de sentido contrario dentro del tramo Puxeiros (Vigo)-Tui y viceversa, en días laborables y festivos.

3.  Así, un usuario que vive en Tui y va y vuelve de Vigo en 24 horas (pasadas las 00.00 horas, por ejemplo) pagará por el trayecto de ida y vuelta 1,4 euros, ahorrándose 4,2 euros. El peaje entre Vigo y Tui son 2,8 euros.

4.  Gratuidad en el acceso desde Redondela. Bonificación del cien por cien en los recorridos internos en el tramo Redondela-Vigo (origen/destino Rande-Vigo), que realicen el mismo trayecto de ida y vuelta en el plazo de 24 horas.

Por ejemplo, un ciudadano que tenga que vaya y vuelva todos los días de la semana por el tramo Rande y Vigo, pasará de pagar 34 euros al mes a cero euros. El peaje cuesta un euro.

5. Recurrencia. Rebaja del 20% del importe pagado en todos los recorridos realizados en un mes, a contar desde el recorrido inicial, para aquellos vehículos que realicen más de 20 viajes en dicho periodo. Se contabilizará como un desplazamiento el conjunto de recorridos realizados en un mismo día y en un mismo sentido de circulación, cualesquiera que sean las entradas y salidas parciales registradas dentro del mismo.

Por ejemplo, un usuario que vive en Fene y estudia en A Coruña (40 desplazamientos al mes) pagará 4,9 euros al día en peajes gracias a las bonificaciones, en vez de abonar los 8,75 euros previos, ahorrando 3,67 euros al día. Sólo con la vuelta gratis, al mes pagaría unos 98 euros, pero, gracias al descuento extra por recurrencia, la factura mensual se reduce a los 78,4 euros, lo que implica un ahorro mensual de 93 euros.

Las bonificaciones y descuentos se aplicarán a los vehículos ligeros que utilicen el telepeaje como medio de pago. Audasa sólo cargará el peaje del viaje de ida, por lo que los usuarios registrarán el ahorro cada 24 horas.

En cuanto al descuento del 20% adicional por recurrencia, a la hora de contabilizar un desplazamiento hay que tener en cuenta que:

·         No se incluyen los desplazamientos efectuados por los tramos libres de peaje o con bonificaciones (peaje en sombra).

·         Como máximo se contarán dos desplazamientos al día, uno por cada sentido de la circulación.

Al final del mes Audasa realizará un abono por el importe correspondiente al 20% de todos los desplazamientos realizados en ese mes con telepeaje.

Vehículos pesados

1.  Descuento del 20% del importe del peaje en todos los recorridos.

2.  Gratuidad en el acceso desde Redondela: bonificación del 100% de los recorridos internos en el tramo Redondela-Vigo (origen/destino Rande-Vigo), incluido el acceso al puerto de Vigo.

Por ejemplo, un camión que cubre la ruta entre A Coruña y Vigo cuatro veces a la semana se ahorrará 234,5 euros en peajes al mes con el descuento del 20% en cada recorrido. El peaje de los 32 desplazamientos (ida y vuelta) mensuales cuesta 1.172,8 euros y con la rebaja se queda en 938,2 euros.

Las bonificaciones para los vehículos pesados se aplicarán sin ningún tipo de condiciones ya que están disponibles todos los días de la semana (laborales y festivos) y para cualquier sistema de pago de peaje. El descuento se realizará de forma automática en el momento del pago en la barrera (cabina de peaje) y se redondea a los 0 o 5 céntimos.

“Conseguir estos beneficios implica un esfuerzo presupuestario muy especial, que tiene en cuenta la función que tiene esta autopista en la movilidad del día a día y, también, a las complicadas vicisitudes que ha pasado esta autopista de las que los usuarios actuales y futuros eran los principales perjudicados”, ha explicado la ministra Raquel Sánchez.

Un ahorro para Galicia

Con el esquema de bonificaciones aprobado, los vehículos ligeros podrán realizar trayectos gratuitos y con algún tipo de descuento extra en los 219,6 km que conforman la AP-9 todos los días de la semana.

Así, con la entrada en vigor del Real Decreto, el 19,4% de los tránsitos que realicen los vehículos ligeros en los tramos de pago directo pasarán a ser gratuitos de forma inmediata frente al 8% previo. En concreto, con datos de 2019, serán gratuitos 8,4 millones de tránsitos que se realizan al año en vías de pago, frente a los 3,5 millones. Se espera alcanzar los 10 millones tránsitos gratuitos en 2028.

La AP-9 registró en 2019 un promedio de 240.471 tránsitos diarios, de los que el 49% pagaron peajes. De estos últimos, el 48% se realizaron en ida y vuelta en 24 horas abonando el recorrido con tarjeta de crédito o telepeaje, lo que implica que, nada más aprobarse, las medidas impulsadas por el Gobierno beneficiarán a miles de gallegos que usan asiduamente la infraestructura.

Los vehículos pesados realizan unos 7,5 millones de tránsitos por la AP-9 al año, de los que el 54% (4,2 millones) registrarán una rebaja del 20% del peaje por primera vez en la historia reciente de la infraestructura. El resto son o serán gratuitos.

Cuenta de compensación

Los más de 55 millones de euros anuales se utilizarán para cubrir los descuentos recogidos en el Real Decreto, pero si algún año no se llegase a gastar todo el presupuesto en compensar a Audasa, el importe restante se destinará a reducir la cuenta de compensación prevista en el Real Decreto 1733/2011 que, según las últimas estimaciones, podría alcanzar los 405 millones de euros al término de la concesión.

El Real Decreto de 2011 recoge la ampliación de capacidad de los tramos de circunvalación de Santiago y enlace de Cangas-enlace de Teis, incluido el puente de Rande. Para compensar la inversión realizada y los gastos de conservación, se estableció una cuenta de compensación que capitaliza los saldos (la deuda) al ocho por ciento anual y que cada año se dotaba con un incremento adicional del uno por ciento de la tarifa ordinaria. Dichos aumentos, previstos hasta 2037, son acumulativos. Así, el nuevo Real Decreto abre la puerta a utilizar los excedentes presupuestarios para reducir el saldo de compensación anticipadamente.

Por otra parte, el Real Decreto 104/2013 fija la bonificación del 75% del viaje de vuelta en el día en los recorridos Pontevedra-Vilaboa, Pontevedra-Morrazo, Pontevedra-Vigo, Rande-Vigo y viceversa (Ausada asume el 25% hasta llegar al 100%). El pago de dichas bonificaciones se incluyó en la cuenta de compensación creada tras el Real Decreto de 2011, por lo que también capitalizan a un ocho por ciento anual. Según los cálculos de Mitma, con esta partida, la cuenta de compensación puede llegar a superar los 1.100 millones de euros.

Para evitar subidas extraordinarias de tarifas, asociadas a las bonificaciones de peaje vigentes entre Pontevedra y Vigo, como las que ya se dieron en 2018, 2019 y 2020, y reducir el importe de los intereses anuales, que a partir de 2023 superarán siempre a las aportaciones, el Gobierno ha decidido sacar la compensación de estas bonificaciones de la cuenta de compensación y pagarlas con cargo a los Presupuestos Generales del Estado.”

En representación de la Xunta de Galicia, estuvo presente en este acto el vicepresidente primero, Alfonso Rueda, que en nota de prensa indicó “que a Xunta espera que o Estado aplique de maneira inmediata as bonificacións da AP-9, e lembrou que xa foron anunciadas o pasado outubro, e que 10 meses despois de anunciarse nos que os galegos seguiron pagando as peaxes máis caras de España, as bonificacións cheguen canto antes aos usuarios.

“Os compromisos, ademais de anuncialos, hai que cumprilos para que sirvan de algo. Xa estaban anunciadas as bonificacións e a AP-9 foi a autoestrada que máis subiu de España en xaneiro. E hoxe na data límite, celebro e espero, que sexa pronto unha realidade, aínda que é completamente insuficiente o 20% de desconto para o tráfico pesado”, indicou o vicepresidente primeiro.

O titular da Vicepresidencia primeira lamentou que as bonificacións non atendan as demandas dun dos colectivos máis afectados, como son o transportistas e lembrou que a Xunta propúxolle ao Ministerio de Transportes que se lles aplicase unha bonificación do 60% pero o Ministerio decidiu, finalmente, deixar esa bonificación en só un 20 para transportes pesados.”

Además señaló “que a Xunta celebra que o Goberno comprendese a postura da Xunta e entendese que os galegos non poden seguir agardando polos descontos da AP-9, sendo a principal arteria de comunicación de Galicia e a evolución das súas peaxes nos últimos anos, estaba a converterse nun problema para as familias, os traballadores e as empresas".

A miña valoración

Desde logo estamos ante unha moi boa e esperada noticia. E procede recoñecer o esforzo e o traballo realizado  pola Administración Central, pola Xunta de Galicia e tamén polas formacións políticas parlamentarias que nas Cortes Xerais e no Parlamento de Galicia,  defenderon estas bonificacións. Unha delas o PPdeG.

Especial mención ao presidente Feijóo pola sua tenaz defensa desta reivindicación diante dos gobernos do PP e do PSOE, sempre ben asistida pola conselleira Ethel Vázquez.

A problemática da AP-9 tanto no que se refire ás súas obras de  ampliación, como á súa xestión, como á transferencia da súa titularidade e ás bonificacións, formaron parte desde sempre da axenda das forzas políticas galegas, así como da Xunta e do Parlamento de Galicia.

O Real Decreto que foi presentado non colma íntegramente as demandas da Xunta de Galicia, especialmente para os vehículos pesados que merecen ter unha maior bonificación, pero sen dúbida supón un avance significativo, sen prexuízo de que compre seguir demandando un mellor trato ao fundamental sector da loxística.

Agora toca seguir traballando na proposición de lei orgánica transferencia da titularidade e competencias da AP-9 á Comunidade Autónoma de Galicia.

Antecedentes recentes

Citarei algúns antecedentes, que recollín en entradas deste blog:

“O 5 de decembro de 2016 reuniuse en Santiago de Compostela o presidente da Xunta e o novo ministro de Fomento, De la Serna e acordaron crear unha Comisión bilateral Goberno Central- Comunidade Autónoma para compartir todas as decisións de xestión da AP-9. Ademais confirmouse que os accesos á Cidade da Cultura estarían nos orzamentos de 2017 e que as bonificacións das peaxes na Barcala e na Ponte de Rande serán financiadas integramente pola Administración central. 

Con esta decisión, evitarase ter que financiar con fondos da Xunta de Galicia estas peaxes que pasarán a ser asumidos, 100%, polo Ministerio de Fomento, o que permitirá que  180 M€ non teñan que ser pagados polos galegos, como estaba previsto nun convenio asinado polo Goberno bipartito, polo Goberno do PSOE e do BNG.” 

http://www.celsodelgado.gal/2016/12/hoxe-tivo-lugar-unha-importante-reunion.html

O 22 de febreiro de 2017 a Xunta de Galicia e o Ministerio de Fomento celebraron  en Madrid a primeira xuntanza da comisión sobre a autoestrada do Atlántico, a AP-9, que se reunirá cunha periodicidade mínima semestral. 

“A conselleira de Infraestruturas e Vivenda, Ethel Vázquez, e o director da Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menéndez, participaron na reunión, que se celebrou en Madrid, e estivo presidida polo secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gomez-Pomar, coa presencia doutros cargos do Ministerio de Fomento.

Dáse así cumprimento ao acordo acadado o pasado 31 de xaneiro entre o presidente da Xunta e o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, que avanzaron a constitución da comisión sobre a AP-9 neste mes de febreiro.

Nesta xuntanza os representantes de ambas administracións abordaron tanto a situación das obras en marcha na autoestrada como os avances nas actuacións planificadas na AP-9. Neste sentido, o Ministerio de Fomento avanzou que no vindeiro mes de abril prevé licitar as obras do novo acceso á Cidade da Cultura, en Santiago de Compostela.

O Ministerio de Fomento tamén confirmou a vontade de aplicar as medidas precisas para paliar o impacto do ruído nas zonas afectadas polas obras de ampliación da autoestrada en Redondela.

Ademais, os responsables de ambas administracións abordaron a situación do treito urbano da AP-9 na cidade de Vigo e acordaron solicitarlle ao Concello da unha proposta técnica para a remodelación do ámbito.

No encontro tamén se estableceu que a Xunta e o Ministerio de Fomento realizarán un seguimento das medidas adoptadas para evitar retencións nas áreas de peaxe nas épocas do ano nas que se rexistra máis tráfico.”

http://www.celsodelgado.gal/2017/02/onte-xunta-de-galicia-e-o-ministerio-de.html

O 29 de xullo de 2017 o BOE publicaba unha moi boa e ansiada noticia para a nosa Comunidade: o Real Decreto 803/2017, do 28 de xullo, polo que se modifica o Convenio entre a Administración Xeral do Estado, a Xunta de Galicia e «Autoestradas do Atlántico, Concesionaria Española, Sociedade Anónima», aprobado por Real Decreto 633/2006, do 19 de maio. 

“Por fin aténdese unha persistente e antiga demanda da Xunta e decídese que a Administración central asumirá en exclusiva o custo do financiamento das gratuidades dos percorridos O Morrazo-Vigo e A Barcala-A Coruña, dous dos traxectos con máis tráfico da AP-9.

Un custo que ata agora viña compartindo coa Xunta, e que supoñerá para Galicia un aforro anual superior aos 6 millóns de euros. 

É importante constatar que o pago pola Xunta desde o 2006 supuxo arredor de 60 millóns de euros nos últimos anos e, o que é máis importante, que deixe de pagar máis de 400 millóns de euros ata a fin da concesión.”

http://www.celsodelgado.gal/2017/07/onte-o-boe-publicaba-unha-moi-boa-e.html

O 23 de xaneiro de 2018 “tivo lugar en Madrid unha reunión da Comisión conxunta sobre a AP-9 que integran a Xunta e o Ministerio de Fomento e na que participaron a conselleira de Infraestruturas e Vivenda, Ethel Vázquez, o director da Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menéndez, o secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gómez-Pomar, ademais do secretario xeral de infraestruturas Manuel Niño, entre outros.

A Xunta e o Ministerio de Fomento acordaron hoxe iniciar os trámites para a liberación da peaxe da AP-9 entre Vigo e Redondela. O secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gómez-Pomar, trasladou hoxe a resposta favorable do Goberno de España á proposta do Executivo galego de suprimir por completo a obriga de pago neste treito da AP-9, no que actualmente xa son gratuítas as viaxes de regreso que se realizan no mesmo día que o percorrido de ida.

O Ministerio de Fomento avanzou que analizará agora en detalle o alcance económico da medida e abordará coa sociedade concesionaria da autoestrada a súa estruturación.

Ademais, o Ministerio de Fomento ratificou o compromiso adquirido co Goberno galego de establecer un cambio en relación coas obras da AP-9 para que, no futuro, todas as obras de ampliación e mellora pendentes que se realicen na autoestrada se financien con cargo aos Orzamentos Xerais do Estado e non mediante novos incrementos de peaxe aos usuarios.”

http://www.celsodelgado.gal/2018/01/hoxe-tivo-lugar-en-madridunha-reunion.html

O 17 de xullo de 2018 o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, nunha rolda de prensa despois de reunirse co presidente do Goberno, Pedro Sánchez, para trasladarlle as principais reivindicacións da Comunidade galega, no que respecta á AP-9, “volveu trasladar ao Goberno central a necesidade de transferir a xestión desta autopista a Galicia debido a que o seu trazado transcorre integramente pola comunidade. A este respecto, valorou que o presidente do Goberno lle pedira tempo para estudar a posible transferencia desta vía, que, recordou Feijóo, é xuridicamente viable e repercutiría nunha mellora na calidade do servizo prestado. Así mesmo, constatou que o Goberno do Estado está a traballar para suprimir a peaxe da AP-9 en Redondela.

http://www.celsodelgado.gal/2018/07/o-presidente-da-xunta-alberto-nunez_18.html

Na XII Lexislatura, o 26 de febreiro de 2019 os deputados do PP de G no Congreso presentamos unha batería de enmendas ao articulado da  Proposición de Lei Orgánica  de transferencia da titularidade e competencias da AP-9 á Comunidade Autónoma de Galicia.

Nunha nota de prensa difundida ese día dicíamos “Demandamos que o cambio de titularidade sirva para paliar o desequilibrio territorial en materia de autoestradas de peaxe que prexudica a Galicia, e acadar tamén unha mellor eficiencia e eficacia da vía. “É necesaria a súa transferencia para rachar con esta discriminación”, e que permita unha xestión máis directa e pegada ao territorio que suporá unha mellora considerable da calidade do servizo e un aumento da súa competitividade.

E así co fin de garantir o imprescindible equilibrio territorial e igualdade de oportunidades de Galicia co resto de España, instan ao Estado a que asuma, con cargo aos Orzamentos Xerais do Estado a supresión da aplicación do incremento da tarifa do 1% acumulativo anual durante os próximos 20 anos. Neste punto, recordábamos que estas subas das tarifas teñen a súa orixe nun acordo aprobado polo Goberno socialista en 2011. “Queremos que se poña fin a estes pagos inxustos e que se afronte o custo das obras acometidas, a través dos Orzamentos Xerais do Estado en lugar de con subas inxustificadas de peaxe”, indicamos. “É inaceptable –engadiu- que os galegos teñan que pagar máis de 1.400 millóns de euros por unha infraestrutura que custou menos de 230 millóns”.


Os populares propoñen, tamén, a bonificación da peaxe nun 25% para itinerarios de ida e volta, aplicándose a ambos itinerarios para todos os tipos de vehículos e calquera día da semana. Unha medida que afonda na diminución do impacto das peaxes nas economías familiares, na competitividade e na seguridade viaria.”

http://www.celsodelgado.gal/2019/02/esta-tarde-os-deputados-galegos-no.html

O 11 de decembro de 2019 a Xunta trasladoulle ao Goberno estatal unha proposta para evitar máis incrementos extraordinarios nas peaxes da AP-9 e aplicar novas bonificacións do 25 % nas viaxes de ida e volta no día.

“A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, vén de remitirlle ao secretario de Estado de Infraestruturas, Pedro Saura, unha proposta que contén dúas medidas concretas para paliar o impacto das peaxes nas economías familiares e na competitividade de Galicia.

Por unha parte, esta alternativa céntrase na revisión da aplicación do Real Decreto que fixa o aumento de tarifas do 1 % acumulativo durante 20 anos para financiar a ampliación da autoestrada en Santiago e na ponte de Rande.

Trátase de revisar o acordo pechado en 2011 coa concesionaria, eliminando os pagos inxustificados, xa que, de cumprirse nos seus termos, suporá que os galegos paguen a Audsasa mediante as peaxes un total de 1.400 millóns de euros por unhas obras que custaron preto de 230 millóns.  A Xunta propón que o custo das obras se afronte a través dos Presupostos Xerais do Estado en lugar de con subas de peaxe e sen incluír beneficios inxustificados para a concesionaria.

Así, proponse un pago anual á concesionaria de 53,1 millóns de euros durante 5 anos por parte dos Presupostos Xerais do Estado que, sumado ás dúas subas de peaxe xa acometidas, permitiría evitar novos incrementos extraordinarios.

Por outra parte, esta alternativa do Goberno galego tamén plantexa a bonificación doutro 25 % a todos os usuarios que realicen traxectos de ida e volta no día pola AP-9 e que sería complementaria á que xa se vén aplicando.

Vázquez Mourelle cualificou estas medidas de realistas e viables e concretou que son froito dun intenso traballo de estudo que realizou a Xunta para avanzar cara un maior equilibrio territorial en materia de peaxes no conxunto de España e paliar a desigualdade de Galicia.

Destacou na misiva a preocupación da Xunta por mor da desigual evolución das peaxes nas autoestradas do Estado, xa que mentres a AP-9 afrontará subidas de tarifas no 2020 e sucesivos anos, outras vías como as de Sevilla- Cádiz ou Tarragona- Alicante, deixarán de ser de pago.

Explicou que estas subas nos prezos da principal arteria de comunicación de Galicia están xerando un desequilibrio ao se acentuar as desvantaxes da súa situación xeográfica periférica e reforzar a asimetría territorial en termos de mobilidade e competitividade.

Subliñou que fronte a estes incrementos nas tarifas da AP-9, a Xunta está a facer un importante esforzo para minimizar o impacto das peaxes das autoestradas autonómicas nas familias e na economía galega. Para isto, precisou que o próximo ano as tarifas non aumentarán e ademais se seguirán aplicando bonificacións nas viaxes de volta como nas realizadas en horario nocturno e se comezarán a efectuar descontos ás familias numerosas.

Ethel Vázquez tamén lle solicitou ao secretario de Estado de Infraestruturas a convocatoria dunha nova xuntanza da comisión da AP-9 para abordar conxuntamente a proposta de actuación hoxe remitida.

Cómpre lembrar que esta comisión foi constituída en 2017 pola Xunta e o Ministerio de Fomento e ten demostrado ser un foro de colaboración institucional de utilidade.”

http://www.celsodelgado.gal/2019/12/hoxe-xunta-trasladoulle-ao-goberno.html

En febreiro de 2021 a  Xunta presentou unha proposta de bonificacións para a AP-9 que inclúe a gratuidade da viaxe de volta, cunha bonificación adicional dun 25% na ida cando os usuarios vaian e volvan nun intervalo de 24 horas.

O Consello da Xunta abordou o xoves a proposta formulada polo Executivo autonómico para aplicar as bonificacións das peaxes recollidas nos Orzamentos Xerais do Estado, por importe de 50 millóns de euros, da forma máis xusta e útil para os galegos e evitando o incremento de beneficios para a concesionaria.

Máis concretamente, a proposta da Xunta prima as bonificacións aos usuarios recorrentes, coa gratuidade da viaxe de retorno para aqueles vehículos lixeiros que usen o sistema de telepeaxe, con independencia do día da semana que sexa.

A medida está pensada para beneficiar aos usuarios recorrentes, tendo en conta tamén a aqueles traballadores que teñan quenda de noite, como por exemplo o colectivo sanitario, xa que empezan e rematan a xornada laboral en días distintos. Segundo datos do Instituto Nacional de Estatística, estímase que o 6,1% dos empregados traballan en horario nocturno máis da metade dos días laborables, polo que poderán ser potenciais beneficiarios desta medida proposta pola Xunta.

Tamén tendo en conta maiores beneficios aos usuarios recorrentes da AP-9, a Xunta propón unha bonificación adicional na ida do 25% para os vehículos lixeiros con telepeaxe que volvan nun intervalo de 24 horas, salvo en domingos e festivos.

Ademais, co obxectivo de mellorar a competitividade do sector do transporte de mercadorías por estrada, fomentar o uso da autoestrada fronte ás vías convencionais e reforzar a seguridade viaria, o Goberno galego propón bonificar o 60% na ida e na volta para todas as categorías de vehículos pesados (pesados I e II).

Prevese que esta medida axudaría a desconxestionar os itinerarios alternativos gratuítos, diminuíndo a accidentalidade e xerando, ao mesmo tempo, aforro á administración titular desas vías convencionais, xa que se reducirían os custos asociados á conservación de estradas.

A proposta formulada pola Xunta para as peaxes da AP-9 recolle maiores descontos aos usuarios recorrentes e para os transportistas de mercadorías por estrada, pero tamén prevé bonificacións en horario nocturno, para as familias numerosas e para os vehículos menos contaminantes.

A proposta bonificacións para as peaxes da AP-9 da Xunta parte dun mellor coñecemento da realidade territorial de Galicia e baséase en formular alternativas máis xustas e beneficiosas para os galegos, evitando que a aplicación das bonificacións nas tarifas supoña un incremento da rendibilidade para a concesionaria da autoestrada.

No establecemento das bonificacións o Goberno galego tivo especialmente en conta as vantaxes para os distintos colectivos e o aproveitamento máximo do potencial que supón a AP-9 para captar tráfico de estradas convencionais saturadas e cunha alta sinistralidade, xa que é unha vía que conecta as principais cidades galegas (Ferrol, A Coruña, Santiago, Pontevedra e Vigo) clave, tanto para a mobilidade na Comunidade como para a competitividade do tecido produtivo.

Nas estimacións do custo que suporían para a administración estatal as diferentes bonificacións que se aplicarían na AP-9, a Xunta considerou os 50 millóns de euros previstos nos Orzamentos Xerais do Estado para 2021, estimando a perda de ingresos para a concesionaria polas bonificacións que se establezan, o incremento de ingresos que produciría o tráfico inducido e o incremento do custo de conservación.

Á marxe das bonificacións sobre as peaxes da AP-9, cómpre tamén que o Goberno de España cumpra os compromisos asumidos en relación á autoestrada, liberando a peaxe de Redondela, pendente desde 2018, e deixando sen efecto as subas extraordinarias das peaxes, que o Consello Consultivo de Galicia ditaminou nulas de pleno dereito.”

http://www.celsodelgado.gal/2021/02/a-xunta-presenta-unha-proposta-de.html

O 10 de marzo de 2021  o presidente do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, destacou o acordo co ministro de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, José Luis Ábalos, para que o Goberno central e a Xunta de Galicia deseñen conxuntamente as bonificacións das peaxes da AP-9.

“Ao que nos comprometemos hoxe é a que a Comunidade poida participar, xunto co Goberno, no deseño das bonificacións das peaxes da AP-9, co obxectivo de que a proposta que se faga á concesionaria sexa unha proposta acordada”, explicou tras a reunión mantida esta mañá no Ministerio.

Sobre este punto, Feijóo recordou que a Administración autonómica ten presentado unha proposta que inclúe, por exemplo, a bonificación do 100% na viaxe de volta; un desconto adicional para os vehículos que completen a volta en 24 horas; rebaixas para familias numerosas e vehículos pesados, ou unha bonificación en horario nocturno.

Así mesmo, sinala o compromiso do Ministerio de aprobar o Real Decreto no primeiro semestre deste ano, para que no segundo semestre poida ser efectiva esa redución das peaxes na Autopista do Atlántico.

Ao longo da súa intervención, Feijóo abundou na importancia de que “o que se faga, o fagamos xuntos, porque o obxectivo é que esta infraestrutura a xestione a Comunidade; e, por tanto, que o que se acorde tanto no tema das peaxes, como en relación ás obras de permeabilidade en Pontevedra, Coruña e Vigo, teñan unha visión conxunta”, aseverou, insistindo en que para o Goberno galego a prioridade é rebaixar as peaxes e, despois, abordar a transferencia.”

http://www.celsodelgado.gal/2021/03/o-presidente-do-goberno-galego-alberto.html

 

 

 

 

 

 


 

 

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