A Comisión é un órgano de deliberación e asesoramento en materia de infraestruturas e transportes do Partido Popular de Galicia que preside Alfonso Rueda.
Analizamos ta mén as medidas provisionais propostas polo Ministerio de Transportes,que xulgamos “insuficientes” para resolver os problemas máis urxentes a día de hoxe: o tráfico concentrado na travesía de Pedrafita, que causa inseguridade viaria; e o tránsito de vehículos especiais.
Tamén nesta reunión falamos doutros temas:
. Transporte de viaxeiros por estrada: en concreto dos problemas que plantexa o anteproxecto de lei de mobilidade sostible do goberno central que contempla medidas que atentan contra o rural e inclúe un mapa concesional que suprime paradas en Galicia.
. Transporte de mercadorias por estrada: dos problemas que padece o sector pola desmedida alza dos prezos dos carburantes, que lastran a competitividade das empresas.
.Transporte ferroviario de viaxeiros. Falamos das carencias de frecuencias e horarios en media distancia adaptados ás persoas que traballan ou estudan en diferentes cidades, así como do abandono de servizos rexionais nas liñas convencionais.
. Servizos de alta Velocidade. Salientamos que aínda que a inauguración da LAV supuso unha sustancial mellora dos tempos de viaxe, resulta urxente que Renfe incorpore ao servizo desta liña os trenes Talgo Avril, que ademáis de reducir os tempos coas cidades galegas suporía un notable incremento de prazas, algo que xa está sendo necesario.
. Infraestruturas ferroviarias. Abordamos especialmente as carencias da provincia de Lugo, valorando positivamente as obras de modernización da liña Ourense-Monforte-Lugo pero lamentando que o MITMA e ADIF teñan adiado o proyecto de construir as variantes de Peares-Canabal e de Rubián, que reducirían en case vintecinco minutos o traxexcto, de modo que posibilitarían tempos de viaxe entre Lugo e Madrid , na banda das tres horas e media.
Tamén falamos da necesidade da saída sur de Vigo para conectarnos con Portugal, da variante exterior de Ourense, do proxecto de conexión directa entre Vigo e Ourense, das actuación pendentes de ADIF nas estacións intermodais, etc.
. Transporte de mercadorias por ferrocarril. Constatamos a lentitude das obras do Corredor Atlántico, incumprindo os cronogramas previstos, especialmente na liña do Miño e no tramo Monforte-Covas.
.Autoestradas: falamos da transferencia a Galicia da titularidade e da xestión da AP-9, que o goberno socialista quere agora boicotear. Tamén da necesidade de bonificar as moi caras peaxes da AP-53 do mesmo xeito que na autoestrada do Atlántico.
. Autovías: Abordamos o deliberado abandono do MITMA das autovias Ourense-Lugo, Ourense-Ponferrada, da Mariña e da Vigo-Porriño. E do retraso da autovía Santiago-Lugo.
. Estradas: Falamos da necesidade de mellorar a conservación e mantemento nas estradas nacionais, algunhas como a N.540 o en N.120 en mal estado. E de executar as circunvalacións comprometidas nas cidades e vilas.
. Aeroportos: Constatamos a preocupación pola falta de coordinación de servizos entre as tres terminais, o elevado prezo dos billetes e da non reposición de voos que existían antes da pandemia.