Daquela informaba que esta infraestrutura abría o tempo da intermodalidade en Galicia grazas a un investimento da Xunta de 9 millóns de euros, nos máis de 7.300 m², e con 16 dársenas para autocares e un edificio de viaxeiros de máis de 700 m.
Ourense convértese hoxe, dixo, na primeira cidade galega na que os viaxeiros poden transbordar entre o autobús e o tren de forma directa, “en 30 segundos”, sen desprazarse pola urbe e “sen subir sequera unhas escaleiras mecánicas”, dispoñendo dunha “intermodalidade plena”, ao mesmo nivel e nun mesmo emprazamento, entre o ferrocarril e o autocar. Así, subliñou, “a de Ourense é a máis intermodal de todas as intermodais galegas”.
O 20 de xuño de 2021 asistín tamén a visita que Alberto Núñez Feijóo, realizó á intermodal de Ourense.
“Estamos a falar dunha gran estación de autobuses, céntrica, accesible e moderna; con máis de 7.300 metros cadrados e coa previsión de albergar case 70.000 expedicións e a 265.000 viaxeiros”, engadiu, referíndose tamén á humanización da contorna, á ordenación do tráfico e ao reforzo da independencia do centro de saúde contiguo.”
Ese día, o presidente tamén instou ao Goberno central a acometer a reforma da estación de tren para completar a que será porta de entrada do AVE a Galicia.
Hoxe no diario "La Region" o xornalista Pablo Galán nunha boa información dá conta de que “no ano que a estación de autobuses leva na Ponte, foron máis de 361.000 viaxeiros os que utilizaron os seus servizos, segundo os datos achegados pola Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, que apunta rexistraron 67.000 expedicións por parte das empresas que cobren os diferentes roteiros” “En circunstancias totalmente normais, as previsións sinalaban unha media de 395.000 viaxeiros ó ano e 78.900 expedicións, sinalan”
Ao meu xuízo como usuario habitual da estación de autobuses intermodal e polas moitas visitas que fago ás dársenas e ao edificio de viaxeiros, considero que tras un ano de servizo procede facer un balance moi positivo.
A intermodalidade non pode ser máis efectiva, apenas se descende do bus é posible en tres minutos acceder ás plataformas para tomar un tren.
Ademais as empresas de transportes adaptaron os seus horarios aos servizos ferroviarios para posibilitar as ligazóns.
Coa inauguración dos novos servizos ferroviarios de alta velocidade entre Ourense e Madrid, a nosa capital converteuse nun polo de atracción para os viaxeiros doutras cidades galegas, Vigo, Santiago, A Coruña, Lugo, Pontevedra, etc.
O primeiro AVE do día sae de Ourense ás 6:30 e ás 6:15 chega á terminal de buses un autobús procedente de Lugo e ás 6:20 chega un autobús de Vigo. Isto permite que poidan transbordar ao tren que espera no andén a poucos metros das dársenas. Os viaxeiros de A Coruña e Santiago chegan as 6:20 no Avant.
Un exemplo recente: este xoves regresaba de Madrid no tren AVE e conmigo viaxaban dous deputados pontevedreses. Ao chegar ás 22:50 a Ourense, esas dúas persoas en tres minutos accederon á estación de buses, para tomar un autobús con destino a Vigo.
As obras pendentes de xecutar por ADIF-AV na estación intermodal
.Actuacións no edificio de viaxeiros ante a necesidade de xerar un maior espazo libre de vestíbulo para a acollida do incremento de viaxeiros resultante da ampliación de servizos ferroviarios previstos, proponse ampliar a superficie do edificio de viaxeiros en planta baixa mediante unha nova sala de espera exterior acristalada. Neste espazo está previsto que se sitúe o control de viaxeiros e o acceso ás plataformas ao leste, así como unha conexión intermodal coa nova estación de autobuses no lado oposto.
. Actuacións na praza de acceso que se expón como unha prolongación natural do vestíbulo principal do edificio de viaxeiros, xerando tres bandas paralelas á Avenida de Marín.
. Pasarela urbana proposta como conexión peonil accesible entre os barrios de “Ou Vinteún” e “A Ponte” como reposición do paso inferior existente a clausurar dentro da reforma do edificio de viaxeiros. Trátase dunha actuación necesariamente asociada ao proxecto de adaptación da estación.
Pasarela de acceso ás plataformas sobre as vías. Está exposta a través dun núcleo formado por dúas escaleiras mecánicas (subida-baixada), dous ascensores e unha escaleira fixa que dá acceso aos demais plataformas da estación (plataforma 3 existente e ampliado e aos novos 4 e 5 para a alta velocidade) a través de dúas escaleiras mecánicas, unha escaleira fixa e un ascensor para cada plataforma.
. Actuación como elemento integrador no edificio de viaxeiros dunha solución de cubertas solapadas que recollen todos os novos espazos e intervencións baixo un único elemento.
. Execución dun cubrimiento parcial da praia de vías para reducir os niveis de ruído e vibracións nos edificios próximos derivado do incremento dos tráficos ferroviarios. Esta zona comprende desde a Avenida de Santiago ata aproximadamente a Rúa Ático Noguerol.