Remata a perforación do Túnel de Requejo (vía dereita)


Informa  Adif Alta Velocidade que finalizou a perforación do Túnel de Requejo (vía dereita), correspondente ao subtramo Requejo-Túnel de  Padornelo, da Liña de Alta Velocidade ( LAV) Madrid-Galicia ao seu paso pola provincia de Zamora.

Co final da escavación en avance deste tubo, atópanse xa perforados os 40 túneles do tramo Zamora-Ourense, o que supón un novo fito para completar a conexión ferroviaria de alta velocidade entre Madrid e Galicia.

O Túnel de Requejo (vía dereita) ten unha lonxitude de 2.468  m, dos cales 21,5  m na boca este adoptan a morfoloxía de túnel artificial (neste caso escávase desde a superficie o oco que ocupará o túnel, que se constrúe dentro do espazo ao descuberto e cóbrese unha vez terminado) e 79,5  m da boca oeste corresponden a un caixón fincado (estrutura construída in situ para ser colocada baixo as vías de ferrocarril sen interromper o servizo), sendo os 2.367  m restantes escavados en mina (baixo terra).

A estrutura en falso túnel da boca este deseñouse co fin de mellorar a integración da infraestrutura na ladeira, mentres que o caixón fincado da boca oeste permitiu manter a circulación ferroviaria na liña Zamora-A Coruña, que discorre pola parte superior do túnel.

O tubo ten unha sección libre interior de 52  m2 e albergará unha vía en placa, apta para unha velocidade máxima de 350 km/ h. A sección contempla os elementos necesarios para a drenaxe do túnel e para albergar as instalacións ferroviarias de seguridade. Ademais, executáronse 5 galerías de conexión co túnel paralelo de vía esquerda, e unha galería máis para instalacións.

A construción do túnel realizouse mediante o método de avance e esnaquiza. Concluídas as tarefas de perforación e sostemento mediante formigón proxectado,  bulones (barras de aceiro utilizadas para o sostemento dun túnel) e  cerchas (estruturas que serven de base para a construción de arcos e bóvedas), procédese a executar a drenaxe, impermeabilización e revestimento do túnel. Estas operacións xeran a sección definitiva do túnel, na que se instalarán a vía e os elementos de electrificación, sinalización e comunicacións.

Celebro a culminación da perforación deste túnel dentro do subtramo Requejo-Túnel de  Padornelo, de 4,1 quilómetros, que discorre polo termo municipal de Requejo, na provincia de Zamora. O proxecto contempla ademais a construción neste tramo do viaduto dos  Pedregales (962 metros).

Esta importante obra foi adxudicada o 12 de  marzo de 2012 á Unión Temporal de Empresas (UTE) integrada polas compañías Pontes e Calzadas Infraestruturas e  Geotúnel. O prazo de execución fixado no seu momento era de 30 meses, as obras comezaron en novembro de 2011  e o importe da adxudicación ascendeu a 68,67 millóns.

Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo celso.delgado@congreso.es

Recibirá resposta
Con la tecnología de Blogger.