Asisto esta mañá en Santiago
de Compostela a un acto no que as Comunidades de Galicia, Asturias e Castela e
León uníronse para demandar a integración
do noroeste no Corredor Atlántico de Transporte de Mercadorías para incrementar
a súa competitividade económica e capacidade loxística.
A conselleira de
Infraestruturas e Vivenda do Goberno galego, Ethel Vázquez, o conselleiro de
Fomento e Medio Ambiente de Castela e León, Juan Carlos Suárez-Quiñones, e o
conselleiro de Infraestruturas, Ordenación do Territorio e Medio Ambiente do
Principado de Asturias, Fernando Lastra, firmaron hoxe unha declaración
institucional de apoio e impulso desta iniciativa.
Os tres Gobernos autonómicos
selaron a súa reivindicación común de que o trazado español do Corredor
Atlántico incorpore e priorice a conexión ferroviaria do seu actual trazado cos
portos marítimos de Vigo, A Coruña, Xixón e Avilés, -a través de Palencia e
León. Esta iniciativa consiste en que o itinerario preferente poida
complementarse pola liña de costa entre A Coruña, Avilés e Xixón co actual
trazado do Corredor, creando un bucle de conexión dos portos da cornixa
atlántica.
Neste acto participaron os
representantes de diferentes departamentos da Administración pública, así como
das autoridades portuarias, as cámaras de comercio ou das principais
agrupacións de empresarios.
A
proposta común será remitida ao Ministerio de Fomento e á Unión Europea para
que se teña en conta na revisión do trazado da Rede transeuropea de transporte
de mercadorías prevista para 2018.
Na declaración apóiase a
realización das oportunas modificacións da Rede Transeuropea de Transporte e da
conexión ferroviaria coas terminais portuarias e principais plataformas
intermodais co propósito de facilitar un reparto máis eficiente -económica e
ambientalmente-, entre os diferentes modos de transporte, reequilibrando as
posibilidades de atracción industrial destas comunidades.
Este documento contempla a
consideración común de que o Goberno de España debe levar a cabo as actuacións
necesarias para que a redefinición das infraestruturas propostas para os
trazados da rede básica nestas comunidades, sexan culminadas favorablemente coa
fin de conectar o norte e noroeste de España co Corredor Atlántico.
Estas comunidades comparten
a mellora das conexións loxísticas intermodais como resultado de conectar coa
rede transeuropea os portos básicos da Coruña e Xixón e os globais de Avilés,
Ferrol e Vigo. Cabe destacar que estas infraestruturas moven máis do 10% das
mercadorías portuarias.
Na declaración maniféstase
que se conectarían con este corredor as terminais de ferrocarrís globais de
Monforte de Lemos e León, así como as loxísticas da Coruña, Vigo e Asturias. O
trazado desta antena cara o noroeste peninsular transcorre polas proximidades
da fronteira portuguesa, xa que desde Guillerei hai menos de 10 km en tren a
Portugal. Ábrese así a posibilidade de prolongar a rede básica de mercadorías
ata Porto, configurándose unha verdadeira rede por ferrocarril que desde a
fachada atlántica da península se comunique co resto de Europa.
Recibirá resposta
Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es
Recibirá resposta