Presentado o acceso ferroviario ao Porto Exterior de Ferrol

Destacar da actualidade política de hoxe en Galicia que o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, acompañado polo presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e o presidente de Portos do Estado, José Llorca, presidiu esta mañá o acto de presentación do acceso ferroviario ao Porto Exterior de Ferrol.

Durante o acto se ha procedeu á perforación do túnel de Brión para esta infraestrutura ferroportuaria.

Esta actuación ferroviaria, financiada polo Fondo Financeiro de Accesibilidade Terrestre Portuario (FFATP), é a de maior envergadura que xamais levou a cabo unha Autoridade Portuaria, tanto desde o punto de vista do seu importe, como da súa complexidade técnica, coas máximas garantías ambientais.

Co comezo das obras dáse un paso decisivo para a consecución dun obxectivo estratéxico no desenvolvemento do porto de Ferrol, dotando ao seu porto exterior dunha conexión ferroviaria que lle permitirá estender a súa hinterland, situando a Ferrol como un porto natural de saída, non só das mercadorías do norte de Galicia, senón de todo o noroeste e centro peninsular, mellorando as posibilidades loxísticas das empresas das devanditas zonas.

O proxecto consiste na construción dun ramal ferroviario de aproximadamente
6,4 km de lonxitude que conectará o porto exterior co porto interior a través da zona de Novo Peirao- Cerramento Norte do Fernández Ladreda, enlazando coa rede ferroviaria de interese xeral.

Dita conexión farase en vía única de ancho mixto (ibérico e métrico), discorrendo a maior parte do seu trazado en túnel (atravesando o macizo de Brión, 5,6 km) e viaduto (cruzando a enseada da Malata, 0,6 km).

As obras, que foron licitadas en abril de 2016 por un importe de investimento
de 111,9 millóns de euros e un prazo de execución de 46 meses, adxudicáronse en febreiro de 2017 por un importe de 72,5 millóns e inclúense dentro dos proxectos aprobados para ser financiados con cargo ao Fondo Financeiro de Accesibilidade Terrestre Portuaria.

Neste acto o presidente do Goberno galego, Alberto Núñez Feijóo, afirmou que co acceso ferroviario ao Porto Exterior se dá un salto cualitativo para converter os peiraos de Ferrol nunha referencia loxística da fachada atlántica do sur de Europa.

Feijóo incidiu en que esta infraestrutura é indispensable para seducir a aqueles operadores que centran a súa actividade no tráfico de colectores. Unha peza estratéxica para a competitividade económica de Galicia e para converter a dársena de Ferrol nun porto de importancia global, ao repercutir de forma decisiva na competitividade do porto e das empresas da comarca e, dese xeito, na xeración de novos postos de traballo e progreso.
Ao longo da súa intervención, Feijóo precisou que, hoxe en día, o Porto Exterior de Ferrol dispón de case un millón de metros cadrados habilitados para a instalación de empresas, e as que xa operan aquí contan con todos os servizos necesarios para facelo de forma eficaz, incluído un óptimo acceso terrestre polo que circulan máis de 1000 camións cada día.
Así mesmo, resaltou que a superación o pasado ano da cifra de 30 millóns de toneladas movidas neste peirao dá índice da súa constante evolución positiva, que aínda ten unha enorme capacidade de medrar de forma moi significativa.

O titular da Xunta referiuse tamén á envergadura da obra do Porto Exterior, non só porque supón un investimento de 90 millóns de euros da Administración do Estado, senón porque, ademais, as características do terreo e a necesidade de minimizar o impacto fan desta unha actuación singular.

Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 
Recibirá resposta

Con la tecnología de Blogger.