Avances administrativos no proceso de remodelación da estación feroviaria de Ourense

Informa Adif Alta Velocidade que continúa avanzando no proceso de remodelación da estación de Ourense, coa publicación hoxe no BOE da apertura do proceso de información pública sobre a relación dos bens e dereitos afectados cuxa expropiación é necesaria para executar as obras.

O proxecto, que supón un investimento estimado de 17 M€ (IVE incluído) e ten un prazo de execución de 12 meses, céntrase nunha serie de actuacións en vías e plataformas, así como en traballos de electrificación e instalacións de seguridade e comunicacións.

O obxecto destas obras é habilitar dúas vías (lado Zamora), en ancho estándar, que posibiliten a chegada da alta velocidade, ademais de liberar do uso ferroviario os terreos previstos para a construción no lado Vigo (lado oeste) dunha nova estación de autobuses que será financiada pola Xunta de Galicia.

Para executar esta actuación cortaranse, cando as circunstancias requírano, parte das vías 1, 3, 5 e 7 e parte da plataforma 1, actualmente en servizo para a parada de trens de viaxeiros.

As obras inclúen a ampliación das plataformas 2 e 3 da estación actual e a conexión das vías 2 e 4 mediante unha travesía que permitirá enlazalas nun espazo reducido, para manter a capacidade actual da explotación ferroviaria.

Está previsto que todas as actuacións realícense mantendo o tráfico actual, tanto de viaxeiros como de mercadorías, de modo que as circulacións ferroviarias non se vexan afectadas.

Convenio Marco de Colaboración

A adecuación e adaptación da estación ás novas necesidades de servizo responde o Convenio Marco de Colaboración subscrito o 22 de xuño de 2016 entre Adif Alta Velocidade, a Xunta de Galicia e o Concello de Ourense para o desenvolvemento dun futuro conxunto intermodal na cidade e a súa contorna urbana.

Este acordo estipula que Adif Alta Velocidade executará e financiará as obras de adaptación da estación de ferrocarril aos servizos de alta velocidade cun total de 140 M€ (IVE incluído). O proxecto complétase cos 10 M€ (IVE incluído) que a Xunta investirá no desenvolvemento da estación de autobuses e o aparcadoiro subterráneo.

Deste xeito, o Convenio Marco de Colaboración permitirá dotar á estación de Ourense das instalacións e condicións necesarias para atender as necesidades que xerará a chegada da alta velocidade a Galicia, que está prevista para 2019 unha vez estea concluído o tramo actualmente en construción entre Pedralba de la Pradería (Zamora) e Taboadela (Ourense). Finalizado o proxecto da intermodal, a terminal potenciará a súa función de nó ferroviario distribuidor desde a meseta cara ao resto de liñas de ferrocarril da comunidade galega, facilitando o seu desenvolvemento e a cohesión territorial, xunto coa terminal de autobuses lindeiro.

Financiamento europeo

Esta actuación vai ser cofinanciada polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) a través do P.O. Crecemento Sustentable 2014-2020, Obxectivo Temático 7: Transporte sustentable. 


https://www.boe.es/boe/dias/2017/09/12/pdfs/BOE-B-2017-52254.pdf

Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 
Recibirá resposta


Con la tecnología de Blogger.