Explicacións na Comisión de Fomento sobre excepcionalidade do temporal de xaneiro e as circunstancias excepcionais sobrevindas

Celebramos hoxe no Congreso unha sesión da Comisión de Fomento na que compareceu o ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, para informar sobre os problemas en trens, estradas e portos a consecuencia do temporal que azoutou a Comunidade Valenciana e Castela-A Mancha entre o 17 e o 21 de xaneiro 

Afirmou que os  medios preventivos activáronse debidamente e destacou que a situación se puido resolver tan pronto como foi factible á vez que reiterou as súas desculpas ás persoas que resultaron afectadas, das que valorou o seu gran comportamento.

Dixo que "a excepcionalidade do temporal e circunstancias excepcionais sobrevindas, como a caída de torres de alta tensión, ocasionaron as incidencias".

E explicou que "se segue analizando o ocorrido para ver a posibilidade de continuar reforzando os protocolos en marcha para estar sempre o mellor preparados posible contra imprevistos.

Afirmou que foi creado un grupo de traballo con representantes do Ministerio do Interior e do de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio Ambiente, así como da Axencia Estatal de Meteoroloxía (Aemet) para tratar, entre outras cousas, de mellorar e automatizar a xestión das alertas.

Adiantou que se traballa, en medidas para incrementar a información ao usuario ou en actuacións que permitan tomar decisións con respecto ás restricións á circulación aproveitando as posibilidades das novas tecnoloxías como a identificación de matrículas.

Outras posibles novas medidas son a creación de rexistros de guindastres dispoñibles de determinadas zonas para mobilizalas cando se producen bloqueos, a mellora das canles de comunicación entre as partes implicadas, revisar a operatividade e a sinalización dos aparcadoiros de emerxencias ou a consideración dos vehículos de conservación de estradas como prioritarios o que implicaría un cambio do regulamento de circulación.

En materia ferroviaria, apuntou que se tratase de buscar Mecanismos que permitan solucionar o problema de que se produza conxelación polo contacto entre a catenaria e o pantógrafo.

En canto á xestión e coordinación das accións por parte de Fomento, explicou que se creou un gabinete de crise no que participaron ademais dos máximos responsables ministeriais, os presidentes de Renfe e Adif, e que o secretario de Estado de Infraestruturas, Transporte e Vivenda, Xullo Gómez-Pomar, desprazouse a Valencia para incorporarse ao gabinete despregado pola delegación de Goberno.

Así mesmo, destacou a actuación dos medios de Fomento, así como dos do Ministerio do Interior e de Defensa, ademais da Dirección Xeral de Tráfico (DXT), Protección Civil e A Unidade Militar de Emerxencias (UME).

Por último, o ministro lembrou que na Aemet "non se ten constancia dun temporal tan extenso e intenso nos últimos 30 anos" e que houbo 15 estacións meteorolóxicas que rexistrarvos os seus récords de precipitacións en 24 horas.



Salientar que antes de comezar á Comisión, o ministro respondeu a varias preguntas dos medios de comunicación, entre outras unha relativa a regulación da estiba para dar cumnprimento a unha sentencia comunitaria de decembro de 2014. Neste ligazón está a sua resposta:






Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 
Recibirá resposta

Con la tecnología de Blogger.