Entrevista no Faro de Vigo sobre infraestruturas ferroviarias

Hoxe o xornalista do Faro de Vigo, X. Manuel del Caño, publica na edición ourensá, unha entrevista sobre cuestións relativas ás infraestructuras ferroviarias que afectan a Ourense.
Este é o seu contido:
O presidente da comisión de Fomento e deputado por esta provincia, Celso Delgado Arce, afirma que "o verdadeiramente importante é a chegada do AVE en 2018", como comprometeu o Goberno; "a estación intermodal de Ourense non é prioritaria".
Celso Delgado destaca que a alta velocidade ferroviaria está chegando a Ourense desde Santiago, malia que non se construíu unha nova estación en ningunha das dúas cidades", polo que os trens "poden pasar e coller pasaxeiros con toda normalidade, na capital de Galicia e na capital desta provincia". A actuación limitouse en ambos casos a facer as adaptacións necesarias nos andenes, para os controis de equipaxes, e estase producindo con plena satisfacción". Polo tanto, insiste que o prioritario é "unir de punta a punta" os dous extremos do traxecto. "O outro é algo que haberá que facer no seu momento, adaptado ás necesidades e ás posibilidades económicas". Pero reitera que "non é o prioritario: primeiro fanse as estradas e logo as áreas de servizo".
Mentres tanto, a comunicación ferroviaria vai mellorando. "Os ourensans hoxe imos a Madrid en 4 horas e 40 minutos. Temos tres servizos diurnos e un nocturno. Hai pouco só tiñamos un servizo diurno e outro nocturno. Previsiblemente, coa chegada da alta velocidade a Zamora, que se espera no primeiro trimestre de 2015, si todo vai ben, imos movernos nuns tempos de viaxe de catro horas entre Ourense e Madrid". Co que "xa pasa a ser máis competitivo que facer ese traxecto en turismo", sinala Celso Delgado. Pero a situación mellorará moito en 2018, cando entre en funcionamento o tramo de AVE entre Zamora e Ourense. O traxecto desde esta cidade a Madrid "farase entre as dúas horas e as dúas horas e quince minutos".
O presidente da Comisión de Fomento e deputado por esta provincia considera que, dalgún xeito, o AVE "pódese converter no aeroporto de Ourense", a partir de 2018, debido a que suporá vantaxes competitivas con respecto ao avión para algúns traxectos. A alternativa pode ser moi ventaxosa, debido a que o desprazamento a Vigo ou Santiago require máis dunha hora de viaxe, á que hai que sumar o tempo de espera para o embarque. Coas complicacions de deixar o coche ou que alguén leve ao pasaxeiro. Fronte a iso, cabo a posibilidade de coller o AVE a partir de 2018 na estación Empalme para viaxar a Madrid en dúas horas. 

De entrada, o AVE "estaralle quitando ao avión o 30% dos viaxeiros", aclara Delgado. O avión mantense como a mellor opción para traxectos longos e internacionais. 

Soamente queda pendente o último tramo da rede do AVE con Madrid, entre Taboadela e Ourense. Fomento está traballando na redacción dos proxectos, logo de "as modificacións que se fixeron no seu día".


Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 
Recibirá resposta.
Con la tecnología de Blogger.