Sobre a devolución do tax lease

Esta mañá celebrouse a esperada reunión do vicepresidente da Comisión Europea e responsable de Competencia, Joaquín Almunia coa delegación española encabezada polo ministro Soria e integrada polo lehendakari do País Vasco, Íñigo Urkullu, o presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijoo, e o do Principado de Asturias, Javier Fernández. Tamén estiveron os secretarios xerais de CCOO e UGT, así como representantes de estaleiros privados de España.

Soria presentou na reunion novos argumentos xurídicos, sociais e económicos para pedir que na decisión que a Comisión tomará o vindeiro mércores 17, obríguese a devolver as axudas públicas recibidas a partir de 2011, cando Bruxelas iniciou formalmente a investigación, e non desde 2005, como mantén o comisario. Dese modo rebaixaria notablemente a factura, xa que os estaleiros españois deixaron de utilizar este sistema de axudas case inmediatamente despois de que a Comisión abrise a investigación tras recibir unha denuncia de Holanda. O argumento utilizado é que neste periodo (2005-2011) "nunca ninguén en Bruxelas dixo nada sobre o sistema de axudas español e, cando se dixo, foi para recoñecer que o sistema era totalmente compatible coas leis europeas", explico Soria. 

O Ministro puxo como proba a carta pública que enviou en 2009 a anterior comisaria de Competencia, Neelie Kroes, na que recoñecía que as axudas ao sector español non eran ilegais. Pese a todo o comisario Almunia, considerou que a citada carta desde o punto de vista xurídico non se pode ter en conta".

 Segundo Almunia, xurídicamente deben declararse ilegais (e xa que logo han de ser devoltas) as axudas que recibiu o sector desde 2005, que foi cando a Comisión despexou calquera inseguridade xurídica ao declarar ilegal o sistema francés, moi parecido ao español. Almunia si que recoñeceu que se pode excluír a devolución das axudas concedidas entre 2002 -cando entrou en vigor este discutido sistema de bonificacions fiscais- e 2005, xa que neses tres anos Bruxelas non deixou clara a súa posición e houbo xa que logo, "un escenario de inseguridade xurídica". 

 Almunia deu a entender que non variará moito a súa proposta actual respecto de a que debe presentar ao colexio de comisarios o vindeiro mércores 17 para adoptar a decisión final. Aínda que , Almunia flexibilizou algo a súa decisión respecto de a anterior, xa que nesta última exclúe aos armadores de devolver as axudas. 

Así, a Comisión entende que hai razóns xurídicas suficientes para obrigar a que estas axudas -valoradas nuns 2.800 millóns de euros entre 2005 e 2011- teñan que ser devoltas só polas entidades financeiras, que foron as que se beneficiaron de deducións fiscais.

 Aínda que exista algún cambio sobre a proposta ini ial non hai motivos de satisfacción para a delegación española, posto o que non teñan que devolver nin os armadores nin os estaleiros supón que os que teñan que devolver son os inversores, que son os que financian e iso de facto implicase, que nese caso ninguén financiará a construción dun barco en España. Como dixo Alberto Nuñez Feijoo: "Seguimos con problemas para asegurar a viabilidade futura dos 87.000 postos de traballo que é o sector naval industrial español» E engadiu .que «sen financiamento, os armadores, os clientes, non van solicitar novos pedidos. E sen financiamento, os astilleros non van poder fabricar barcos. Ou resolvemos a totalidade do problema ou nos imos a autoenganar», dixo Feijoo. Confiemos que o día 17 adóptese por parte do colexio de comisarios unha decisión en liña do solicitado por España.


Si desexa comentar esta entrada, pode escribir un correo a celso.delgado@congreso.es

Recibirá resposta. Grazas

Con la tecnología de Blogger.