Onte o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, destacou a efectividade do Plan de axilización e simplificación dos trámites de dependencia e discapacidade, impulsado pola Consellería de Política Social e Igualdade e que foi posto en marcha en xaneiro.
Tal e como explicou, os datos dos primeiros dous meses en vigor
revelan que “as resolucións emitidas sobre o grao de discapacidade aumentaron
case un 60% -respecto do mesmo periódo do anos anterior- e un 24% os
expedientes resoltos sobre dependencia”
En concreto, o
informe indica que desde xaneiro se resolveron 3.563 expedientes de
dependencia, o que supón un 24% máis que no mesmo período do ano anterior. A
estimación é que ata o 31 de marzo se poidan resolver 3.500 expedientes máis.
Ademais, neste tempo emitíronse 4.555 resolucións de recoñecemento do grao de
discapacidade, un 57% máis que no mesmo período de 2024. A previsión é que ao
longo do mes de marzo se resolvan 2.345 expedientes máis.
Este impulso ás
valoracións débese, en gran medida tal e como explicou a conselleira de
Política Social e Igualdade, Fabila García, “á redución ao máximo dos trámites”
ao introducir o novo modelo de solicitude conxunta que xa está operativo desde
o mes de xaneiro. Con este modelo só é necesario presentar a solicitude para
iniciar o procedemento.
Outro dos indicadores
do avance deste plan é que desde o mes de xaneiro se emitiron por homologación
6.028 novas resolucións de recoñecemento ou de revisión do grao de
discapacidade a persoas con dependencia.
Así pois, a
conselleira indicou que “a previsión é rematar o primeiro trimestre deste ano
con máis de 7.000 expedientes de dependencia resoltos e outros 13.000 de
discapacidade, o que suman un total de 20.000”.
No relativo ao
persoal, Rueda lembrou que “se crearon as xefaturas de servizo de discapacidade
nos catro departamentos territoriais e reforzouse a área de dependencia” con 11
profesionais. Ademais destas novas incorporacións, mantéñense ata o 2027 os plans
de reforzo de persoal para as valoracións, que suman máis de 100 profesionais
que continúan prestando os seus servizos.
O plan tamén incluía
a realización de formación específica tanto para o persoal da consellería como
para o dos centros de saúde e dos concellos. Neste momento, xa se realizaron
cursos presenciais para os profesionais dos equipos de valoración das catro provincias.
E tamén se desenvolveron seis sesións formativas dirixidas específicamente aos
servizos sociais comunitarios e de saúde en que participaron 870 profesionais.
Ademais, estanse a desenvolver seminarios web para persoal administrativo e
terapeutas ocupacionais.
Plan de produtividade
e mellora da citación
Tamén no eido do
persoal, comezou a implantación do plan de produtividade con incentivos
económicos, que está a ter boa acollida. De feito, García indicou que
aproximadamente “o 70% dos profesionais dos servizos de dependencia e
discapacidade amosaron a súa disposición a participar neste plan”.
Outro dos piares do
plan posto en marcha en xaneiro é a mellora das citas. Para optimizar este
servizo, implantouse un sistema de citación automática a través de mensaxes no
móbil co obxectivo de axendar as citas de maneira consensuada coas familias.
Nos dous primeiros meses de aplicación, “máis do 60%” -segundo explicou Rueda-
das persoas que recibiron a mensaxe nos seus móbiles confirmaron ou modificaron
a cita.
En canto á mellora da
coordinación sociosanitaria, estase a elaborar un protocolo de colaboración co
Sergas, que será asinado proximamente e que permitirá cruzar toda a información
necesaria para o expediente. A principal vantaxe para o usuario é que se elimina
o paso de acudir ao médico de cabeceira para solicitar o informe de saúde, que
pode ser solicitado de oficio polos servizos de dependencia.
O plan tamén reforza
o papel dos servizos sociais comunitarios, reducindo as súas tarefas
administrativas e burocráticas para que se poidan centrar no asesoramento e
atención directa ás persoas.
Por último,
reforzouse a atención preferente co establecemento de tres vías prioritarias
para os maiores de 80 anos ou persoas que sofren enfermidades como a ELA.
Ademais, a conselleira resaltou que tamén se outorga automaticamente e sen
pasar por valoración “o grao III de dependencia ás persoas con Párkinson en
grao 5, con cánceres terminais, persoas encamadas ou que padezan tetraplexía” .
O informe elevado onte
ao Consello é a primeira avaliación do Plan de axilización e simplificación dos
trámites de dependencia e discapacidade, impulsado pola Consellería de Política
Social e Igualdade e que comezou a aplicarse en xaneiro de 2025. O obxectivo
deste plan, en que o Goberno galego inviste 90 M€, é resolver as solicitudes
nun prazo máximo de seis meses.
O plan conta con sete
eixos principais: reducir ao máximo a burocracia, fixar un procedemento
conxunto que aforre tempos e trámites, a mellora da xestión das citas, a
optimización da xestión administrativa, o reforzo do papel dos servizos
sociais, o establecemento dun protocolo de colaboración entre Política Social e
o Sergas e a posta en marcha dun plan de formación.