Durante a súa
intervención no encontro Conectando o Noroeste -organizado pola Confederación
Empresarial de Pontevedra-, Rueda agradeceu a presencia do ministro de
Infraestruturas de Portugal, Miguel Pinto, e resaltou o compromiso amosado en
diferentes ocasións coa posta en marcha desta infraestrutura.
Ambos poñentes
subliñaron o papel vital do Corredor Noroeste como un motor estratéxico para a
dinamización da economía, o comercio e o transporte da Eurorrexión que compoñen
Galicia e Portugal, que inclúe a preto de 6 millóns e medio de
residentes.
O Corredor supón un
pulo para a competitividade do tecido empresarial galego e portugués que, sen
embargo, subordínase ao compromiso político das respectivas
Administracións.
Deste xeito, o xefe
do Executivo galego eloxiou os avances realizados polos lusos en materia de
desenvolvemento ferroviario para afianzar a competitividade mutua e instou ao
Goberno español a seguir o mesmo exemplo. Rueda fixo fincapé en que nun momento
en que se está a falar “de orgullo de país” e da necesidade “de
reivindicarnos”, sería contraproducente “ver como avanzan as obras nun lado e
do outro non chegamos cando a distancia é moito máis curta”.
A implantación do
Corredor Noroeste entre os dous territorios tería ademais vantaxes a nivel
medioambientais e de redución dos tempos de traslados. Grazas ao Corredor o
desprazamento entre Vigo e Oporto levaría aproximadamente uns 50 minutos e
lograríase unha redución do impacto medioambiental de entre 50.000 e 70.000
toneladas de CO2 ao ano.
Rueda apelou á
unidade de acción entre Galicia e Portugal e agradeceu ao tecido produtivo que
apoie a Xunta na demanda desta infraestrutura. “Necesitamos un tren de
mercadorías en condicións e do século XXI e non o temos”, indicou.