sábado, 18 de mayo de 2024

O Consello de Ministros da República de Portugal tomou o pasado 14 de maio o acordo de adiantar a 2034 a finalización da liña ferroviaria de alta velocidade (LAV) entre Lisboa e Madrid, decisión que no debe afectar á estratéxica conexión Lisboa-Porto-Vigo

 

O Consello de Ministros da República de Portugal, que preside Luis Montegero, tomou o pasado 14 de maio a decisión de adiantar a 2034 a finalización da liña ferroviaria de alta velocidade (LAV) entre Lisboa e Madrid, en coordinación con España.

Na nota de prensa gobernamental din que: “A decisión pretende ofrecer unha alternativa de transporte ferroviario competitiva (sobre todo co avión), fixando como obxectivo os seguintes tempos de viaxe 

- Porto-Lisboa - 1h15 

- Lisboa-Madrid - 3h00 

A LAV ofrece unha alternativa ferroviaria competitiva aos voos diarios, con 40 voos entre Lisboa e Madrid e unha vintena entre O Porto e Lisboa. 

Lisboa-Elvas 

No seu impacto nacional, reducirá o tempo de viaxe Lisboa-Elvas a preto de 2h00 en 2025 e a preto de 1h00 en 2034, cando todo o roteiro estea operativa. A ligazón entre Évora e Elvas está actualmente en construción e prevese que entre en servizo en 2025. Quedan por construír a terceira travesía do Tejo en Lisboa (TTT) ata Poceirão e a ligazón entre Poceirão e Elvas. 

A LAV terá plena complementariedade coa rede ferroviaria convencional e coa rede ferroviaria española próxima á nosa fronteira. 

O calendario de investimentos compatibilizarase con España para garantir unha execución coordinada e oportuna do proxecto, optimizando ao máximo a dispoñibilidade de financiamento europeo. 

Eficiencia enerxética 

A decisión do Goberno de acelerar a construción da Ligazón Ferroviaria de Alta Velocidade Lisboa-Madrid baséase na necesidade de descarbonizar o transporte, pasar a modos de transporte máis eficientes desde o punto de vista enerxético, o desenvolvemento económico e a cohesión territorial e social. 

Esta Ligazón de Alta Velocidade, que se axusta ao Programa Nacional de Investimentos 2030 e ao Plan de Traballo do Corredor Atlántico, dará tamén un impulso decisivo ao sector ferroviario en Portugal. 

A decisión tamén contribúe a facer realidade o obxectivo fixado pola Comisión Europea na Estratexia de Movilidad Intelixente e Sostible de duplicar o tráfico de pasaxeiros por ferrocarril de alta velocidade, á vez que se aplica o Pacto Verde da UE e o Acordo de París sobre o cambio climático.”

VALORACIÓN

A decisión tomada polo novo Goberno luso, de  anticipar á conexión ferroviaria en alta velocidade entre Lisboa e Madrid, no debe afectar á estratéxica conexión entre Lisboa-Porto-Vigo que foi aprobada con antelación e que afecta ao eixo económico de máis importancia de Portugal e a parte de España coa que ten máis relación, que é Galicia.

Quero salientar que o 28 de setembro de 2022 o entón Primeiro-Ministro de Portugal, António Costa, presentou o trazado e desenvolvemento da liña ferrroviaria de alta velocidade entre Porto e Lisboa.

Na nota de prensa difundida polo goberno luso “Costa, afirmou que a LAV entre  Porto e Lisboa é um procxecto que une o País e que reforza a «nosa fachada atlántica», mellorando «a nosa proxección no mundo».

António Costa dixo tamém que a comunicación entre Porto e Vigo «é o primeiro paso» para a integración de Portugal «na rede ibérica de Alta Velocidade».

Desde Galicia vamos a traballar para que a conexión ferroviaria entre Lisboa-Porto e Vigo avance cos necesarios investimentos e nos prazos previstos entre as dúas nacións irmáns.

http://www.celsodelgado.gal/2022/09/onte-o-primeiro-ministro-antonio-costa.html