sábado, 9 de abril de 2022

Vendo os primeiros avances do tramo Taboadela-Túnel de Rante da variante ferroviaria exterior


Esta mañá fun ata Taboadela para ver os primeiros traballos das obras da variante ferroviaria exterior, y en concreto do tramo Taboadela-Túnel de Rante que foi adxudicado en decembro á UTE formada por Construcións Sánchez Domínguez e Rover Infraestruturas por 83.443.980,59 euros (IVE incluído).

O contrato comprenden a execución das obras de plataforma (infraestrutura) do tramo, incluída a capa inferior de  balasto, sendo obxecto doutros contratos posteriores a superestrutura (vía) e o resto das instalacións ferroviarias (electrificación, sinalización, comunicacións, etcétera).

Puiden ver como xa foi rozada a maleza, talláronse árbores e está case despexado o terreo sobre o que discorrerá no futuro a plataforma da liña de alta velocidade.


TRAMO TABOADELA-TÚNEL DE  RANTE (5,6 km)


Este tramo da Variante Exterior de Ourense discorre polos termos municipais de Taboadela e San Cibrao das Viñas, na provincia de Ourense. O trazado dá continuidade á plataforma ferroviaria da Liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia a partir de Taboadela, con deseño para dobre vía electrificada en ancho estándar (1.435 mm), en ancho de plataforma de 13,60  m e  entreeixo de 4,30 m.

O túnel de  Rante é a obra máis importante do tramo. Trátase dun túnel  monotubo para vía dobre, de 3.410  m de lonxitude (o 60,9% do total do tramo) e 85  m2 de sección.


Dada a súa lonxitude prevense tres saídas intermedias de emerxencia mediante galerías transversais de 180  m, 449,5  m e 322,4  m, respectivamente, con saída directa ao exterior, permitindo a conexión das mesmas coa rede viaria existente e a disposición de áreas de socorro e rescate cunha superficie mínima de 500  m2.


Ademais, outras estruturas que se construirán no tramo son:


- Viaduto sobre o río Taboadela (23,5  m).

- Viaduto sobre río Mesón de Calvos (408  m).

- Paso inferior  PI-2.0 (14  m).

-Viaduto sobre o Regueiro de San Benito (108  m).

- Paso inferior  PI-0.7 (8  m).

- Paso inferior  PI-2.0 (14  m).

- Viaduto sobre o Regueiro de San Benito (108  m).

- Paso inferior  PI-0.7 (8  m).