Ethel Vázquez dá así cumprimento ao acordado cos
alcaldes dos Concellos da traza da AP-53, tras as reunións celebradas nos meses
de outubro e de novembro en atención á solicitude trasladada polo alcalde de
Lalín. Nesas xuntanzas acordouse que a Xunta realizaría o estudo para avaliar o
impacto que suporía aplicar na autoestrada estatal AP-53 as bonificacións
existentes na AP-9 e que, unha vez realizado, o remitiría ao Ministerio para
que o tivese en consideración.
Ethel Vázquez solicita do Goberno central
sensibilidade para dar cumprimento a esta demanda social, compartida pola
Xunta, os Concellos e todas as forzas políticas do Parlamento, e que dote agora
a partida orzamentaria necesaria para activar estes descontos nas peaxes xa no
vindeiro ano.
O estudo realizado pola Xunta estima en algo máis de
3,2 millóns de euros o investimento preciso para aplicar na autoestrada de
conexión entre Santiago e Ourense as mesmas bonificacións da AP-9, isto é:
gratuidade da viaxe de volta para os vehículos lixeiros que fagan o regreso en
24 horas empregando telepeaxe; a redución dun 20% adicional, para os que fagan
polo menos 20 desprazamentos ao mes; e descontos do 20% para os vehículos
pesados, con calquera método de pago.
A conselleira expón, a modo de exemplo, o caso dun
veciño de Lalín que se desprace a Santiago e que realice 25 viaxes ao mes, que
con estas bonificacións obtería un aforro do 60%, é dicir, podería aforrar
2.178 euros ao ano.
A responsable de Infraestruturas destaca os beneficios
de activar estes descontos, xa que suporían reforzar a competitividade do
territorio e o incremento da seguridade viaria.
Lembra que esta autoestrada estatal conta con tarifas
que se sitúan entre as máis altas de España, posto que o custo medio é de 7,77
céntimos/km (sen IVE), fronte aos 6,12 cts/km de tarifa media da AP-9 logo das
bonificacións aplicadas en xullo, e os 5,67 cts/km das autoestradas
autonómicas.
A conselleira contrapón a situación da AP-53 coa da
autovía de titularidade autonómica, no treito entre Dozón e Ourense, que é
totalmente gratuíto porque o paga a Xunta. Lembra que por esta autovía, entre
Dozón e Ourense, circulan 8.500 vehículos ao día fronte aos 1.500 que rexistra
o treito paralelo da estrada nacional; un tráfico pola N-525 que se eleva ata
os 10.000 vehículos no treito paralelo á AP-53, de titularidade estatal e de
pago.