Tres meses despues del incendio, sen reabrió a la circulación el túnel del Folgoso (A Cañiza) en la autovía A-52

Informa hoy el MITMA por medio de una nota de prensa “que  el Secretario General de Infraestructuras, Sergio Vázquez Torrón, presidió hoy el acto de reapertura al tráfico del túnel del Folgoso en la autovía A-52, tras la ejecución de las obras de reparación de los graves daños ocasionados por un incendio de gran potencia de un camión portacoches que transportaba ocho turismos, acaecido en el interior de dicho túnel el pasado 25 de enero.

Durante el mismo, el Secretario General ha querido agradecer el trabajo de reparación realizado en tiempo récord por todos los agentes implicados, poniendo en valor la conservación de la Red de Carreteras, los protocolos de emergencia existentes en los túneles y los simulacros llevados a cabo anteriormente en el túnel accidentado.

Vázquez Torrón ha señalado el excelente comportamiento de la infraestructura dañada durante el incidente y la satisfactoria ejecución del protocolo de seguridad en coordinación con el resto de administraciones y agentes implicados, que permitió que no se registrara ninguna víctima, ni heridos. En su intervención, ha comentado que durante los años 2010 a 2014 las instalaciones del túnel fueron objeto de trabajos de remodelación que permitieron la obtención de altos estándares de calidad en seguridad, mediante una inversión de 26 M€.

Trabajos de emergencia ejecutados para la reapertura del túnel

Desde el día del incidente, la Dirección General de Carreteras ha trabajado de forma continua en las tareas de acondicionamiento y reparación del túnel del Folgoso y de todo el equipamiento afectado, con el fin de abrirlo en condiciones de plena seguridad para los usuarios en el tiempo mínimo posible.

Se ha tratado de una obra muy compleja, en la que han tenido gran importancia todas las instalaciones dañadas de alto componente tecnológico que ha sido necesario reponer. Entre estas actividades destacan:

 Reparación y restablecimiento del sistema de iluminación del túnel.

 Reparación y restablecimiento del sistema de ventilación, detectores de CO, NO y opacímetros.

 Reposición del sistema de radiocomunicaciones.

 Reposición de cableado eléctrico y de fibra óptica afectados.

 Reposición de elementos de señalización

 Recableado del sistema de protección contraincendios.

 Repintado de tubería de la red contraincendios y reparación de las conducciones de las bocas de incendio equipadas afectadas.

 Reparación del sistema de megafonía afectado."

VALORACIÓN

Celebro a reapertura do túnel de O Folgoso, pero non compartimos a afirmación do MITMA de que a reparación se haxa realizado nun “tempo récord”.

Efectivamente estivemos ante unha obra moi complexa, con danos importantes nas instalacións, moitas delas de alto compoñente tecnolóxico que houbo que repoñer. Pero tres meses e cinco días desde que ocorreu o accidente o 25 de xaneiro, foi demasiado tempo para a reparación, tendo en conta o negativo impacto económico e social que o peche deste treito da autovía tiña nos ámbitos económico e social no sur de Galicia, con especial incidencia no transporte de mercadorías e mesmo na atención sanitaria.

Toda a sociedade galega, empresarial, social, sanitaria, administracións, etc. clamaban pola solución a este problema.

Tamén fixemos reclamacións desde o ámbito parlamentario. Lembro que o pasado 12 de febrero os deputados galegos do Partido Popular presentamos no Congreso unha pregunta escrita dirixida ao Goberno preguntando sobre as medidas a adoptar con urxencia para ofrecer unha “resposta rápida” que permita restablecer a circulación no túnel do Folgoso.

O 16 de marzo recibimos unha resposta do Goberno que dicía que “dado o alcance dos danos, estímase que a citada reapertura poderá efectuarse o próximo mes de maio, salvo incidencias que puidesen sobrevir ata entón”

Esta resposa foi moi deceocionante e así o recolleron os medios de comunicación, de modo que houbo unha forte reacción reclamando que os prazzos foran abreviados.

O tres de abril este deputado en os meus compañeiros Esta no Congreso ANA PASTOR JULÍÁN, CELSO DELGADO ARCE, DIEGO GAGO BUGARÍN, e JUAN CONSTENLA CARBÓN, estivemos co ex. Alcalde, agora portavoz municipal, MIGUEL DOMÍNGUEZ e outros concelleiros do PP na Cañiza, nunha visita para coñecer a situación do tráfico na N-120 ao seu paso polo centro desta localidade e as afectacións que viñan xerando polo peche do túnel de O Folgoso

Tamén a Xunta de Galicia, por medio do seu presidente e da conselleira de infraestruturas, fixeron moitas peticións de axilización das obras, e finalmente logrouse que o MITMA reaccionas e as obras remataran a finaís de abril en lugar que en maio.

 

Difundimos esta notaA circulación era moi intensa e lenta, e a circulación de vehículos pesados, é dicir camións de alta tonelaxe contínua, incluídos camións que transportaban pezas de tamaños especiais.

 

A deterioración do firme como consecuencia do volume de tráfico soportado era moi evidente e a alteración da vida cotiá na Cañiza patente, por ruídos, contaminación, vibracións, etc.

 

Toda esta situación vén producíndose desde que o pasado 25 de xaneiro un camión que transportaba oito vehículos incendiásese no túnel de Folgoso (sentido Ourense) provocando danos na infraestrutura, afectando a moitos dos sistemas de seguridade do túnel.

 

Iso provocou que o tráfico da A.52 en sentido Madrid fose desviado durante 23 km. a través das estradas nacionais N-559 e N-120, o que representa un incremento dos tempos de viaxe entre 20 e 30 minutos por desprazamento. Un percorrido por un tramo nun mal estado onde a velocidade media non supera o 60 qm/ h, con numerosos cruces e en tramo urbano, ademais da presenza frecuente de néboa na zona, e mesmo de animais.

Con la tecnología de Blogger.