Na Declaración Conxunta que se subscribiu por ambas as partes incluíuse unha referencia á vontade de avanzar na mellora da conexión ferroviaria Porto-Vigo, e congratuláronse pola finalización das obras de electrificación ao lado español.
Con posterioridade a ese Cume, o Primeiro Ministro da República de Portugal Antonio Costa presentou o 22 de outubro de 2020 o Programa Nacional de Investimentos 2030 que foi obxecto dun amplo debate político, con votación na Asemblea da República.
O investimento total representa un valor de 43.000 millóns de euros, dos cales o 50% corresponde ao transporte e a mobilidade (a metade dos cales o 50% será para o ferrocarril).
Entre os investimentos ferroviarios previstos, dous deles teñen un interese estratéxico para a mobilidade entre España e Portugal e máis concretamente para a eurorrexión Galicia-Norte de Portugal:
Estos investimentos para o eixo de alta velocidade Lisboa-Porto-Vigo previstos para o período 2021-2030 son consideradas polo goberno portugués como prioritarias e esperan beneficiarse dos fondos comunitarios do novo cadro financeiro plurianual da UE.
Estas decisións tomadas polo noso país irmán, deben facer reflexionar ao Goberno de España sobre a necesidade de adoptar decisións de investimento que permitan a prolongación efectiva do eixo atlántico ferroviario de alta velocidade Coruña-Santiago-Pontevedra- Vigo ata Tui, de modo que poida ter logo continuidade coa nova liña de alta velocidade que proxecta Portugal, partindo de Valença ata Porto e finalmente a Lisboa.
Para iso resulta indispensable pasar dos estudos á acción impulsando a construción do Saída Sur de Vigo a través dun novo trazado de algo máis de 15 quilómetros que uniría Vigo coa zona do Porriño.
Sinalamos ademais, que en novembro de 2020 alcanzouse, tras o debate dunha PNL, un acordo unánime no Parlamento de Galicia para impulsar o Saída Sur de Vigo de modo que a conexión ferroviaria entre esta gran cidade con Porto fágase en menos dunha hora, e sexa realidade en todo caso antes de 2030 para que así se poida compasar aos prazos definidos polo Goberno Portugués para o eixo Lisboa-Porto -Valença.
Por todo o anterior vou rexistrar unha proposición non de lei no Congreso instando ao Goberno a impulsar de maneira decidida a inmediata aprobación do proxecto do Saída Sur de Vigo que permita a prolongación efectiva do eixo atlántico ferroviario de alta velocidade Coruña-Santiago-Pontevedra- Vigo ata a fronteira portuguesa para que así poida ter continuidade co proxectado novo eixo ferroviario de alta velocidade entre Lisboa-Porto-Valença do Minho.