sábado, 31 de octubre de 2020

Expresamos a vontade de presentar emendas aos PXE para incorporar partidas suficientes para os treitos prioritarios da autovía A.-56 entre Ourense e Lugo


Son moitas as entradas deste blog nas que me teño referido a autovía A-56 entre Ourense e Lugo, que só ten un treito en servizo, entre A Barrela e San Martiño, que se abriu ao tráfico a comezos deste mes de outubro tras máis de 10 anos de obras. A súa construción beneficiaría a 250.000 habitantes.

A  realidade é que o goberno socialista non ten vontade de impulsar esta eixe vertebrador do interior de Galicia como o acredita o Proxecto de Presupostos Xerais do Estado para 2021 na que os demás treitos especialmente os prioritarios da autovía Ourense-Lugo (A-56) carecen de consignación ou bén é ínfima.

Hai dous días o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, recibiu aos alcaldes integrantes da Plataforma A-56, dos concellos de Vilamarín, Coles, Carballedo e Chantada cos que mantivo unha xuntanza, na que tamén participou a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez.  Nela os alcaldes trasladaron a súa preocupación pola falta de avances e compromiso por parte do Goberno de España no impulso dos treitos restantes desta infraestrutura.

Nesa xuntanza acordouse que promoverase a presentación no Congreso dos Deputados de emendas destinadas a que as Contas do Estado para 2021 consignen os cartos necesarios para acometer as obras dos treitos considerados prioritarios, o intercambiador de Guntín, na provincia de Lugo, e o treito San Martiño-Cambeo, na provincia de Ourense. 

Xa adianto que por suposto que o faremos.

No caso do intercambiador de Guntín (Lugo), A-54 y N-540, orzado en 13,2 millóns de euros, contaba no  PGE 2018 con partidas consignadas para o 2018 e anualidades para os seguintes exercicios 2019 e 2020, que non se executaron. A pesar diso, no proxecto de  PXE de 2021 desaparece esas partidas.

En  no caso do treito  Cambeo – San Martiño, de 9,18 qm.- a pesar da importancia deste tramo- xa que daría funcionalidade ao inaugurado San Martiño-A Barrela -  no proxecto de  PGE de 2021 só recibe a ridícula cifra de 100.000 

Por suposto emendaremos tamén os tramos ourensáns de A Casilla-Cambeo, Quintela- A Casilla e  Eirasvedras-Quintela.