jueves, 6 de agosto de 2020

Vendo a evolución das obras da estrada de conexión da N-536 coa N-120 entre Sobradelo e Barco de Valdeorras

O 23 de setembro de 2019 estiven en Valdeorras asistindo ao acto, de inicio das obras da estrada de conexión da N-536 coa N-120 entre Sobradelo e Barco.

O Delegado do Goberno en Galicia que presidiu o acto   anunciou que a obra sería unha realidade no outono de 2022.

Esta estrada ervirá como variante de  poboación para evitar o frecuente paso do transporte pesado de lousa procedente das  canteiras próximas e do resto de vehículos a través  do núcleo urbano  do Barco,  mellorando  as características  xeométricas  do trazado da   N-536, a  seguridade viaria, rodada e  peonil e, por  suposto,  as  comunicacións de toda a comarca de Valdeorras.

Aquél día de setembro lembrei nunha entrada do meu Blog o longo e  complexo proceso que  seguíu esta estrada,  cuxa  primeira  orde de estudo informativo foi solicitada en  novembro de 2003,  é  dicir,  hai case 16 anos.

Pois ben, ata finais de 2019, os traballos nesta estrada apenas se centraron na limpeza e  planimetría dos terreos e en 2020 as obras non comezaron ata febreiro.

Hoxe con ocasión da miña estancia en Sobradelo, detívenme nas obras que nese punto execútanse e puiden comprobar a existencia de actividade de máquinas e camións, pero realmente agardaba ver máis obra executada por parte da UTE que domina a empresa Vías S.A.

Estou nestes momentos á espera da resposta do Goberno a unha pregunta que fixen o 24 de xuño sobre cal é o grao de execución desta estrada. Esa resposta confirmará ou non as miñas sospeitas da que obra está a acumular unha sensible demora.

En todo caso vou facer un seguimento trimestral da evolución destas obras, pois non é admisible novas demoras nun proxecto tan importante.

CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS:

As obras,  cunha  lonxitude aproximada de 5,6 qm,  se inician en Sobradelo no  P.Q. 41,5 da  N-536  na intersección  coa  OU-122 e finalizan non  P.Q. 453,4 da  N-120 no Barco de Valdeorras.

A actuación  componse de  dúas partes diferenciadas:

Un  primeiro subtramo de  estrada  é un  acondicionamento e  mellora da estrada N-536 desde Sobradelo,  nunha  lonxitude  dun 3,3 Qm,  cunha sección transversal de 10  metros composta por  unha calzada de 7,00 m. e beiravías exteriores de 1,50 m.

Un segundo subtramo de  estrada en variante de trazado de 2,3 Qm, de 12 m. de sección transversal (con  beiravías de 2,50 m.) que abandona o actual trazado da N-536, cruzando o  río Sil mediante un  novo  viaduto e entra en túnel non monte de O Serro, para finalmente conectar  coa  estrada  N-120 a través doutro  viaduto sobre o  río Cigueño. O radio mínimo é de 375 m. e a  pendente  lonxitudinal máxima  do 4,8 %.

No tramo proxéctanse dous nós:

O primeiro deles, no PQ.45 da actual N-536, é unha intersección en  “T” dotada de carrís centrais de espera e cambio de  velocidade.

O segundo,  ao final  do tramo,  é un  novo enlace,tipo diamante con glorieta superior, que  fai de conexión entre a  nova variante e a  N-120  situándose próximo  ao  nó existente  nesa nacional no   PQ. 453,4. Esta  nova  ligazón  foi  deseñado e previsto para  aloxar ou paso da sección da futura autovía A-76 (Ponferrada-Ourense), dando  ademais acceso  á   OU-622 e a distintos  viais  do núcleo urbano do Barco de Valdeorras.

Ao  longo  do trazado  proxéctanse un total de 10  estruturas: 5  viadutos, 4 pasos superiores e 1 paso inferior,  onde destacan o  viaduto sobre o río Sil de 461 m. de  lonxitude que  tamén salva o FF.CC e a  estrada  OU-0801 de  Entoma  e ou  viaduto  do río Cigueño, de  347 m. Baixo ou monte de  O Serro proxectouse a  construción  dun túnel  dun único tubo   bidireccional, de 490 m. de  lonxitude e  pendente  lonxitudinal constante  do 3 %.

Como parte importante  do  proxecto, cabe destacar que  inclúe todas  as medidas necesarias de integración ambiental e protección  do patrimonio cultural  da  antiga “Ponte de  Candis”,  da “explotación aurífera romana da Veiga” e a creación  dun paseo peonil e vía ciclista segregada ao longo da N-536.