jueves, 13 de febrero de 2020

O Goberno socialista négase a apoiar o proxecto dunha terminal ferroviaria de mercadorías no polígono industrial de San Cibrao das Viñas


O pasado 3 de xaneiro, os deputados populares ourensáns Celso Delgado e Ana Vázquez diriximos unha pregunta ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana na que solicitabamos o posicionamento do Goberno de Sánchez sobre a petición dun estudo para a construción dunha terminal de mercadorías no polígono industrial de San Cibrao das Viñas, proxecto que conta cun amplo respaldo empresarial.

A pregunta, de xeito literal, estaba formulada nos seguintes termos:

 El Polígono Industrial de San Cibrao das Viñas, en la provincia de Ourense es el de mayor superficie de Galicia, con más de 400 empresas instaladas y 8.000 puestos de trabajo. En sus inmediaciones se ubican otros polígonos empresariales como el de Pereiro de Aguiar, el Parque Tecnológico de Galicia y la Zona Comercial de Barreiros.

Pese a este gran potencial industrial, el citado Polígono sólo dispone de un apartadero-cargadero que da servicio exclusivamente a una gran empresa agroalimentaria, y es una reivindicación constante desde hace años y que ahora se hace muy necesaria, la de proceder a la construcción de una nueva estación ferroviaria de mercancías que permita la intermodalidad y que aumente la competitividad de las empresas.
Con esta nueva instalación, para la que hay suelo disponible cerca de la vía férrea,  se podría dar servicio además de la gran empresa antes mencionada a otras de diferentes sectores: automoción, maderero, aceitero, hormigón, etc. Y asimismo cabría pensar en trasladar aquí los contenedores de basura de Sogama que se transfieren  hoy  de camión al tren en la estación de Taboadela.
La construcción de esta nueva estación en el Polígono, permitiría que Adif pudiera liberar en la estación Ourense- Empalme la zona de depósito y carga que está claramente  infrautilizada y ocupando una ingente cantidad de metros cuadrados, al trasladar esas instalaciones a la citada área industrial
Esta reivindicación está promovida por la asociación de empresarios del Polígono de San Cibrao, pero está secundada por diferentes administraciones: Ayuntamientos, Diputación, Xunta de Galicia. Y también cuenta con un fuerte respaldo empresarial y de partidos políticos y sindicatos de diferente signo.
Entendemos que el primer paso formal que debe darse es que el Ministerio de Fomento ordene la realización de un estudio del proyecto de esta nueva estación de mercancías.
¿Está dispuesto el Ministerio de Fomento a ordenar la realización de un estudio del proyecto de construcción de una nueva estación ferroviaria de mercancías en el Polígono Industrial de San Cibrao das Viñas?”
Pois ben con data  10 de febreiro de 2020 o Goberno acaba de respostar a esta pregunta sinalando que “en relación con el asunto interesado, se señala que no hay previstas a corto/medio plazo actuaciones para el establecimiento de una terminal de transporte de mercancías en el polígono industrial referenciado”

Os deputados ourensáns expresamos o noso total desacordo con esta resposta, que fai oídos xordos á demanda da Asociación de Empresarios do Polígono, concretada na asamblea do 11 de outubro de 2019.

O executivo socialista pon así de manifestó a súa falta de sensibilidade, dando a calada por resposta á petición de que se ordenase a realización dun estudo desa terminal, algo que sería moi razoable.

Con todo responde con desdén ao afirmar que non hai previstas a curto ou medio prazo actuacións para o establecemento dunha terminal de transporte de mercadorías no Polígono de San Cibrao.

Esta demanda foi acollida polo Partido Popular tanto a nivel de Concello, como do Parlamento de Galicia e do Congreso dos Deputados. Nesta última Cámara foi rexistrada, ademáis da pregunta respostada, unha proposición non de lei, pendente de debate, na que se  demanda que “el Congreso de los Diputados insta al Gobierno de España, y más en concreto al Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana a que acuerde la redacción del proyecto de una nueva estación ferroviaria de mercancías en el Polígono Industrial de San Cibrao das Viñas, en la provincia de Ourense”.

Os deputados populares insistimos nos beneficios que suporía esta infraestrutura para a área empresarial de San Cibrao e os parque próximos, polo que anunciamos que seguiremos a traballar para conseguir este obxectivo.