Este pasado luns 27 de xaneiro de 2020 viaxei ata A
Mezquita coa finalidade de coñecer o estado de execución da base de montaxe
de Vilavella, xa que é unha instalación moi
necesaria para a montaxe da vía do tramo Pedralba de la Pradería-Taboadela.
Como é coñecido non son enxeñeiro nin dispoño de coñecementos técnicos de construción, pero se
levo anos vendo obras ferroviarias e tamén coñezo a base de montaxe de La Hiniesta que me serve de referencia.
Pois ben,
o visto é moi decepcionante xa que non se advirten obras como a losa de
transferencia de carrís e pórticos fixos para manipulación, a losa de
provisión de desvíos, a nave de mantemento de material móbil.
Nin a praia de 9 vías e por suposto a conexión coa vía
convencional.
Estas
fotos que fixen, o acreditan.
As previsións eran montar o carril desde dous puntos, a base
de Meamán (Baños de Molgas) e a da
Mezquita. A enorme demora desta base, coñecemos pretende ser paliada por Adif-AV
mediante un plan alternativo que é utilizar a base de La Hiniesta, nas
proximidades de Zamora.
Os atrasos son moi evidentes e ADIF-AV debe dar explicacións das súas causas e das consecuencias que terán no cumprimento do cronograma comprometido, neste momento claramente rebasado.
Estaremos vixiantes e pediremos parlamentariamente
información ao Goberno e a ADIF-AV.
ANTECEDENTES
O pasado 30 de abril de 2018 daba conta
neste blog da publicación Boletín Oficial do Estado dunha Resolución da
Secretaría Xeral de Infraestruturas, de data 12 de abril de 2018, pola que se
abría a información pública correspondente ao expediente de expropiación
forzosa 017ADIF1817, motivado polas obras do ADIF-Alta Velocidade
"Proxecto básico da base de montaxe no termo municipal da Mezquita e
instalacións auxiliares para a montaxe de vía”
Nunha entrada deste blog do 24 de maio de 2018 daba
conta de que o Consello de Administración de Adif AV aprobara a
licitación do “contrato de construción da base de montaxe da Mezquita e
instalacións auxiliares para a montaxe de vía”
Naquelas
datas o Ministerio estaba dirixido por Íñigo De la Serna.
Pouco
tempo, despois do cambio de executivo pola moción de censura, e baixo o mandato
de José Luis Ábalos tivo lugar o 5 de xullo de 2018 a publicidade da
licitación da citada base de montaxe por un valor estimado de
11.008.014,80 euros.
Con gran
retraso, en marzo de 2019 coñecemos que o Consello de Administración de Adif AV
aprobou a adxudicación da construción da base da Mezquita (Ourense) e
instalacións auxiliares para a montaxe de vía no tramo Pedralba de la
Pradería-Taboadela, da Liña de Alta Velocidade ( LAV) Madrid-Galicia.
O
contrato foi adxudicado por 8.403.488,19 euros (IVE incluído) á Unión Temporal
de Empresas (UTE) formada por Ortiz Construcións e Proxectos (75%) e Cosfesa
(25%) e un prazo de execución de 11 meses.
Base de
montaxe da Mezquita
A base de
montaxe da Mezquita situarase no subtramo Túnel da Canda- Vilavella,
na marxe esquerda da LAV Madrid-Galicia, entre os puntos quilométricos
112/100 e 113/500.
O
contrato inclúe tamén a disposición de provisións de balasto en
Pedralba de la Pradería (Zamora) e Campobecerros (Ourense), así como
a execución de instalacións auxiliares para a montaxe de vía do tramo Pedralba-Taboadela.
A base
terá unha superficie total de aproximadamente 6,1 hectáreas, sobre as cales se
situarán a praia de 9 vías, disposta en 2 peites entrelazados de ancho
convencional (1.668 mm) e estándar (1.435 mm), xunto cos edificios e
equipamentos necesarios.
A instalación
está deseñada tanto para a montaxe do tramo Pedralba-Taboadela como
para o seu posterior mantemento. O acceso á base da liña Zamora-Ourense
realízase mediante conexión con vía 1.668 mm, que conecta coa vía xeral
esquerda de ancho convencional.
- Zona
de provisión de balasto.
- Losa
de transferencia de carrís e pórticos fixos para manipulación.
- Losa
de provisión de desvíos.
- Nave
de mantemento de material móbil.
- Zona
pavimentada para circulacións rodadas e estacionamentos.
- Instalacións
exteriores de urbanización.
Xunto á
propia base de montaxe, o proxecto de construción inclúe o deseño de
instalacións auxiliares e superficies de provisión de balasto en
Pedralba de la Pradería (6.775 m2) e en Campobecerros
(3.500 m2).
https://www.laregion.es/articulo/ourense/plazos-2023-ave-elevan-presion-adif/20200201223022922588.html