Aprobado o expediente de Información Pública e Audiencia e definitivamente o "Proxecto Básico de integración urbana e acondicionamento da Rede Ferroviaria de Ourense. Tramo: Taboadela- Seixalbo"


Publica hoxe o BOE o Anuncio da Subdirección Xeral de Planificación Ferroviaria
da Secretaría Xeral de Infraestruturas sobre a aprobación do expediente de información pública e audiencia e aprobación definitiva do "Proxecto Básico de integración urbana e acondicionamento da Rede Ferroviaria de Ourense. Tramo: Taboadela- Seixalbo".

E di así:
“Con fecha 19 de abril de 2018, el Secretario de Estado de Infraestructuras, Transporte y Vivienda resolvió : 

Primero: Hacer constar que el expediente reseñado cumple con lo preceptuado en el artículo 10 del vigente Reglamento del Sector Ferroviario (Real Decreto 2387/ 2014) relativo a la tramitación y aprobación de estudios informativos.

Segundo: Aprobar el expediente de Información Pública y Audiencia y definitivamente el "Proyecto Básico de integración urbana y acondicionamiento de la Red Ferroviaria de Ourense. Tramo: Taboadela-Seixalbo", proponiendo como solución a desarrollar en los proyectos constructivos la "Alternativa Modificada" con las modificaciones definidas en el propio Expediente a raíz de las alegaciones recibidas. Dicha solución ha sido propuesta asimismo en la Declaración de Impacto Ambiental.

Tercero: La redacción y aprobación de los proyectos constructivos y la ejecución de las obras corresponderá al administrador de la infraestructura ferroviaria, de acuerdo con lo establecido en el artículo 6 de la Ley 38/2015, de 29 de septiembre, del sector ferroviario.

Cuarto: En los proyectos constructivos que desarrollen la solución aprobada se tendrán en cuenta las prescripciones incluidas en la mencionada Declaración de Impacto Ambiental, formulada por Resolución de 13 de junio de 2017 de la Secretaría de Estado de Medio Ambiente y publicada en BOE de 28 de junio de 2017.

Quinto: Asimismo se tendrán en consideración las medidas adicionales incorporadas en la documentación complementaria del expediente de información pública en respuesta a las alegaciones e informes recibidos. Sexto: La presente Resolución pone fin a la vía administrativa.

 En consecuencia, y sin perjuicio de que pueda utilizarse cualquier otro recurso, tal como señala el artículo 46 de la Ley 29/1998 de 13 de julio reguladora de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa, contra la presente Resolución podrá interponerse recurso Contencioso-Administrativo en el plazo de dos meses contados a partir del día siguiente al de publicación o notificación de esta Resolución, ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo de la Audiencia Nacional.

Lo que se publica para general conocimiento”


https://www.boe.es/boe/dias/2018/05/08/pdfs/BOE-B-2018-26008.pdf

Lembrar que en marzo de 2014, aprobouse o “Estudo Informativo do Proxecto de Integración Urbana e Acondicionamento da Rede Ferroviaria de Ourense”. Durante a redacción dos proxectos que desenvolven o mencionado estudo no tramo Taboadela- Seixalbo, viuse a necesidade de expor un novo trazado alternativo, fundamentalmente por mor das dificultades xeotécnica na zona de Santa Leocadia, así como porque a propia Resolución de aprobación do estudo informativo prevía a necesidade de optimizar o trazado para pasar sobre o río Mesón de Calvos.

O proxecto desenvolve un trazado alternativo (Alternativa Modificada) á solución aprobada inicialmente e inclúe un estudo comparativo de ambas as alternativas e unha análise multicriterio que xustifica a idoneidade da solución proposta.

O trazado comeza en superficie, bordeando o núcleo rural de Espiñeiro polo norte e avanzando entre as edificacións da periferia das poboacións de Santa Leocadia e de Mesón de Calvos. Unha vez atravesada esta zona con maior poboación, cruza en túnel toda a elevación de Rante, continúa mediante un viaduto sobre a estrada N-525 e o río Barbaña, e discorre posteriormente sobre o túnel existente de Aspera, que será reforzado.

A continuación, o trazado aproxímase á vía existente e á zona urbana, cruza sobre o ferrocarril Zamora-Ourense e atravesa, de novo en túnel, o cerro de Curuxeiras, para volver separarse finalmente da vía existente.

O proxecto básico someteuse a información pública e audiencia en abril do ano 2015 e o pasado 13 de xuño de 2017 obtivo a correspondente Declaración de Impacto Ambiental ( DIA), de acordo ao establecido na Lei 21/2013, do 9 de decembro, de avaliación ambiental. Antes da súa aprobación, foi preciso completar outros trámites preceptivos desde a aprobación da nova Lei 38/2015, do 29 de setembro, do Sector Ferroviario.


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