sábado, 5 de julio de 2014

Un novo marco de regulación e supervisión dos aeroportos para impulsar a súa competitividade

Onte o Consello de Ministros aprobaba un novo marco de regulación e supervisión aeroportuaria para garantir a calidade do servizo, e o mantemento da rede de aeroportos españois, así como favorecer o desenvolvemento económico e a competitividade do sector mediante a conxelación das taxas ata o ano 2025.

Este marco regulatorio de carácter estable, adaptado á regulación comunitaria e ao ámbito europeo, materialízase a través dun Real Decreto-lei que elaborou o Ministerio de Fomento e que ten como finalidade garantir, por razóns de interese xeral, a mobilidade dos cidadáns e a cohesión económica, social e territorial, asegurando a accesibilidade e capacidade das infraestruturas aeroportuarias, a sostibilidade económica, así como a axeitada prestación dos servizos aeroportuarios básicos, en termos de calidade, regularidade e seguridade.

O novo marco, denominado Documento de Regulación Aeroportuaria (DORA), recolle que as tarifas aeroportuarias non poderán subir polo menos nunha década, ata o ano 2025, o que terá un efecto moi positivo para a competitividade das compañías aéreas que utilicen os aeroportos de Aena.

É importante resaltar que a estabilidade tarifaria a longo prazo é posible polos niveis de eficiencia alcanzados por AENA nos últimos tres anos, unido á capacidade da Rede de aeroportos e á existencia de modernas infraestruturas. Trátase do maior esforzo pola estabilidade das tarifas levado a cabo por un xestor aeroportuario no mundo.

O DORA garante, ademais, o mantemento da totalidade da Rede de Aena constituída por 46 aeroportos e 2 heliportos en toda España.

Refórzase o marco regulador e supervisor

Para que se materialice a entrada de capital privado, o Goberno aprobou o pasado 13 de xuño dar entrada na sociedade a investidores privados ata un límite do 49% do capital de Aena S.A.

Adecuada prestación de servizos.

O Documento de Regulación Aeroportuaria (DORA) será o principal instrumento de regulación e supervisión de Aena S.A. que establecerá as súas directrices concretas de actuación.


Terá unha duración quinquenal e será elaborado polo Ministerio de Fomento sobre a base dunha proposta de Aena S.A e aos informes dos supervisores do sistema, e será aprobado polo Consello de Ministros. 

Nel definiranse as condicións mínimas necesarias para garantir a accesibilidade, suficiencia e idoneidade das infraestruturas aeroportuarias e a axeitada prestación dos servizos aeroportuarios.

En rolda de prensa a ministra Ana Pastor sinalou que estas medidas contribúen a que os aeroportos van ser máis competitivos e que imos potenciar a mobilidade, o turismo, ao tempo que destacou a importancia destas reformas porque máis do 10% do PIB do noso país se move en torno ao sector aéreo. 

E afirmou que "Estas medidas son un verdadeiro revitalizador do sector do transporte que nos vai a facer moito máis competitivos".


Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 
Recibirá resposta