miércoles, 27 de noviembre de 2013

O 15 de decembro comezarán os novos servizos internacionais de AVE entre España e Francia

Hoxe o presidente do Goberno, Mariano Rajoy, presidiu na Moncloa, xunto ao presidente da República Francesa, François Hollande, a XXIII Cume hispano-francesa, na que participaron varios ministros de ambos gobernos.
Resalto nesta entrada as cuestións que abordou a ministra de Fomento, Ana Pastor, en materia de infraestructuras e transportes.

 No comunicado conxunto emitido tralo cume destácase o seguinte:

Alta velocidade España-Francia.
España e Francia se congratulan, trala finalización da liña de alta velocidade entre Barcelona e Figueras, que completa a conexión de alta velocidade Madrid-Barcelona-Figueras-Fronteira francesa, da posta en marcha de novos servizos internacionais entre España e Francia a partir do próximo día 15 de decembro.

Trátase dun fito histórico na interconexión entre ambos países que profunda as nosas excelentes relacións de veciñanza, achega aínda máis aos cidadáns españois e franceses e facilita o intercambio de bens e servizos, abrindo deste xeito unha nova perspectiva para o Ramal Mediterráneo do eixe ferroviario de gran velocidade do suroeste de Europa contribuíndo dese xeito a impulsar o desenvolvemento económico das rexións limítrofes de ambos países e destes no seu conxunto e á integración europea.

 Corredor Mediterráneo.

Neste mesmo marco, durante o ano 2013, España realizou importantes avances no proxecto de implantación de ancho UIC desde Castellbisbal (Barcelona) ata Valencia e Alacant. Neste ano, hanse licitado as obras en todo o itinerario ata Valencia, co obxectivo de que poidan estar finalizadas no ano 2015. Así mesmo, España traballa para que no horizonte de 2016 estean finalizadas as obras ata Alacant, Murcia e Cartaxena.
En Francia, o eixe mediterráneo vén marcado polo comezo das obras de circunvalación ferroviaria de Nimes e Montpellier, cuxa posta en servizo está prevista en 2017, mentres que os estudos do proxecto da nova liña entre Montpellier e Perpiñán proseguen.
Ramal Atlántico.

Ambos Estados tamén se congratulan da positiva evolución experimentada no Ramal Atlántico deste eixo. Así, en territorio español seguen avanzando as obras da “Y Vasca” e os traballos que permitirán implantar ancho mixto na liña convencional ata a fronteira. De igual xeito, durante 2013 traballouse na redacción dos estudos da nova liña entre Astigarraga e a fronteira francesa, que se someterán a información pública de xeito coordinado co calendario previsto para os estudos informativos da parte francesa.

En territorio francés confirmouse a perspectiva dunha nova liña entre Burdeos e a fronteira. O tramo Burdeos-Dax desta nova liña será obxecto de información pública no primeiro semestre de 2014, previa á declaración de utilidade pública, co obxectivo da súa posta en servizo no horizonte de 2027. A segunda fase estará constituída por unha nova liña entre Dax e a fronteira española, co obxectivo de alcanzar a súa posta en servizo como moi tarde en 2032.

Os dous países acordan continuar mellorando a seguridade de os enlaces transpirenaicos por estrada, especialmente sensibles en circunstancias meteorolóxicas adversas, como o eixo Pau-Somport-Zaragoza, entre outros, sen que iso supoña con todo un aumento da súa capacidade.

Así mesmo, recordan a importancia de establecer novos enlaces ferroviarios e marítimos co obxectivo de profundar no desenvolvemento dun sistema de transportes sosteible, seguro e respetuoso co medio ambiente.

Travesía de Gran Capacidade dos Pirineos.

Para iso, España e Francia reafirman a súa vontade de continuar o programa de estudos previos relativos ao novo eixo ferroviario transpirenaico de gran capacidade levados a cabo pola Agrupación Europea de Interese Económico TGC-Pirineos constituída polos xestores de infraestructuras de ambos países ADIF e RFF e se congratulan dos avances realizados neste ano, coa finalización do Estudo de Fluxos de Mercancías e a licitación, no pasado mes de outubro, da Análise territorial para a nova liña.

Reapertura da liña férrea Pau-Canfranc.

Tamén recoñecen a importancia de avanzar no estudo do proxecto de reapertura da liña férrea Pau-Canfranc e proprán á Comunidade Autónoma de Aragón e á rexión Aquitania a celebración dunha reunión do Grupo de traballo cuadripartito durante o primeiro trimestre de 2014.
Autopistas do mar

En canto aos novos enlaces marítimos e tendo en conta o éxito da autopista do mar entre Xixón e Nantes-St Nazaire inaugurada en 2010, que captou un importante volume de tráfico e converteuse nunha alternativa viable á estrada para conectar ambos portos e as súas áreas de influencia, España e Francia celebran os avances que se están producindo para a apertura dunha segunda autopista do mar na súa fachada atlántica entre Vigo e Nantes-St Nazaire coa posible conexión cara a Le Havre e Algeciras, mantendo o porto de Vigo como punto de partida da autopista do mar en España.

Así mesmo, o pronunciamiento favorable da Comisión Intergubernamental franco-española de Autopistas do Mar, reunida o 22 de novembro en París, achega da posta en marcha e a explotación polo Grupo Suardiaz desta Autopista do Mar constitúe un avance moi positivo deste proxecto recoñecido por ambos Estados. Á vista destes avances, desexan que os actores implicados poñan en marcha esta nova Autopista do Mar no máis breve prazo posible.

Os Ministros español e francés expresan igualmente o seu máximo interese en que o proxecto desta Autopista do Mar, presentado co nome "Atlántica" á última convocatoria do Programa Marco Polo, sexa seleccionado e aprobado, de maneira que se logre finalmente a autorización de axuda estatal por parte da Comisión Europea.

Si desexa facer algún comentario poder enviar un correo a celso.delgado@congreso.es 

Recibirá resposta