Entrevista no Faro de Vigo

Foto Iñaki Osorio
Hoxe a edición ourensa do do diario "Faro de Vigo" pública unha breve entrevista que onte me realizaba, vía telefónica, o xornalista Xose Manuel del Caño.

Este é o seu contido:

"Sen caer en triunfalismos, destaca que na actualidade "atopámosnos nunha situación diferente", con respecto ao mesmo período do ano anterior. "Afortunadamente, España está tendo posibilidades de financiarse no exterior. Emite unha débeda cuns prezos moito máis racionais, porque a nosa prima de risco pechou o venres a 249 puntos, con respecto á alemá. E fai doce meses pechaba a máis de 600 puntos. Este é un cambio cualitativo moi importante, porque está devolvendo a tranquilidade a España, desde o punto de vista do financiamento", destaca.

-Parece que se superou o risco de intervención?

-É un dato esperanzador, porque todo o diñeiro que se paga en intereses, hai que quitalo doutros lugares. E nós queremos seguir mantendo un estado de benestar bo para os españois, queremos manter unhas pensións dignas e uns investimentos razoables. Levamos cinco meses seguidos de redución do desemprego, esperamos que esa senda continúe, pero mentres teñamos cinco millóns de parados, hai que ser precavidos. Quédanos moito traballo por diante.

-En vista da evolución da economía, hai visos de que no seu momento poderanse desenvolver os proxectos nos que se está avanzando, desde o punto de vista administrativo?

-A situación é prometedora, pero obriga a seguir sendo moi prudentes, porque aínda estamos na saída da crise e no inicio da recuperación. En setembro, tócalle ao Goberno de España traballar nos Orzamentos Xerais do Estado para 2014. Aí é onde veremos a capacidade de manobra que temos.

-A concejala de Urbanismo e alcaldesa de Ourense en funcións, Áurea Soto, sostén que o próximo mes debería activarse a firma do convenio para a integración do AVE na cidade?

-A min non me corresponde fixar datas. Ese é un acordo que ten que producirse entre Fomento, a Xunta de Galicia e o Concello. No mes de setembro retomarán as conversacións, para seguir avanzando na procura do obxectivo común: a integración do AVE na cidade. En setembro iranse priorizando as cousas. O importante é que as obras do AVE que unirá Ourense con Madrid estanse executando, na zona que teñen que realizarse, que é o tramo de Lubián a esta cidade. Non pararon, nin moito menos, e ese é un dato moi relevante.

-Haberá rebaixa no custo da estación deseñada por Norman Foster, presupostada en 14 millóns de euros?

-Sobre iso, eu non vou entrar en ningún tipo de detalles. O tema da estación forma parte das conversacións que se acordaron celebrar entre todas as administracións. E todo o que dixo a ministra Ana Pastor, na súa visita a Ourense do 19 de abril, mantense, non hai ningunha variación.

-Nun momento determinado, a propia ministra alertó sobre a racionalidade no gasto?

-Con carácter xeral, imponse o sentido común e a boa administración para todas as infraestructuras. E, con respecto á integración do AVE e á estación intermodal da Ponte, son obxecto de conversación? Non vou concretar nada máis.

-O AVE chegará a Galicia na data acordada, malia os problemas económicos?

-Desde o punto de vista dos orzamentos e da xjecución das obras, de momento estase facendo o necesario para que se cumpra o obxectivo de que o AVE poida chegar en 2018. O tempo dirá como irán evolucionando os acontecementos. Pero en principio, en Galicia é onde as obras do AVE avanzan con máis forza, de todas as que hai en execución en España. Eu teño que confiar en que sigamos nesa senda. Pero o tempo dirao. Hai que ser prudentes. A xente pídenos que resolvamos a situación económica, o crecemento económico, a creación de emprego, o estado de benestar... En cada momento hai unhas prioridades, sobre as que temos que traballar.

-Só queda por adxudicar un tramo, a unión de Ourense con Taboadela?

-A chegada do AVE é tan incuestionable, que a estamos notando nos tempos de viaxe. Hoxe os ourensanos comunicámosnos cun tempo bastante máis razoable con Madrid. E o próximo ano, previsiblemente no outono, si todo cúmprese, entrará en servizo a liña ata Zamora, que lle vai a quitar á viaxe unha media de corenta minutos. Polo tanto, a viaxe en tren desde Ourense a Madrid farase en catro horas.

-Houbo avances na autovía con Ponferrada?

-Produciuse un avance, coa emisión da declaración de impacto ambiental.



http://www.farodevigo.es/portada-ourense/2013/08/18/septiembre-retomara-dialogo-decidir-integracion/862657.html

Si desexa comentar esta entrada, pode escribir un correo a celso.delgado@congreso.es
 Recibirá resposta. Grazas

Con la tecnología de Blogger.