martes, 16 de julio de 2013

Aprobada unha PNL en defensa do Sector Naval

Hoxe tivemos o debate da PNL sobre defensa do sector naval, que a iniciativa dos deputados galegos do PP foi suscrita,  por todos os grupos parlamentarios.

A deputada coruñesa Tristana Moraleja interveu no debate en representación do GPP para apoiar a PNL conxunta e pediulle a Joaquín Almunia que actúe neste tema non con patriotismo, senón con xustiza.

Moraleja recordou que a Comisión Europea coñecía o sistema do Tax Lease Español desde o ano 2001, antes ata de entrar en vigor, e mostrou a todos a carta do ano 2009 na que a antecesora de Almunia, a Comisaria Neelie Kroes, o 9 de marzo do 2009), afirmaba por escrito aos noruegos que o sistema español de bonificaciones á construción naval era admitido pola Comisión Europea e que en ningún caso supoñían axudas de Estado.

A deputada galega preguntouse como Joaquín Almunia pode dicir agora que esta comunicación oficial dunha Comisaria Europea, a súa antecesora, non ten validez xurídica e dixo que si a Comisión vai en contra dos seus propios actos e tal e como se empeña o señor Almunia ordena a devolución das axudas abonadas estará conculcando o Principio de Seguridade Xurídica.

Para os populares, si isto consúmase será unha inxustiza e unha arbitrariedade xurídica e, segundo explicou Tristana Moraleja, o peor é que desde que se comezou con este tema xa se introduciu no mercado un novo elemento: a desconfianza, que levou aos nosos astilleros a perder carga de traballo porque os clientes foxen, precisamente cara aos países que nos denunciaron e cara a Asia, os nosos competidores directos.

O PP sostivo que o mero anuncio da apertura do expediente ao Estado Español xa fixo un dano irreparable ao noso sector naval.

Moraleja dixo que entre a postura da Comisión Europea en 2009, avalando o tax lease español, e a actual, únicamente cambiou unha cousa: o comisario e os lobbies que operan ao seu ao redor.

Pois ben - dixo a deputada coruñesa - a PNL que hoxe aprobamos no Pleno do Congreso por unanimidade significa dicir que en España hai un lobby maior, o de todos os partidos políticos con representación no Congreso dos Deputados que representan a todos os Españois, acompañando ao Goberno do Estado nunha reclamación xusta.

Asegurou que non se podía permitir que se condene ao sector naval o peche. "Son moitos os postos de traballo que dependen directa, e indirectamente do sector naval en España, fundamentalmente en Galicia, País Vasco e Asturias", recalcou.

Dixo que os populares lamentamos que o socialista Joaquín Almunia estea facendo oídos xordos a unha xusta reclamación e que se empeñe en que España debe devolver as axudas pese a ir en contra de sentenzas do Tribunal de Xustiza da Unión Europea achega da seguridade xurídica.

Moraleja pediu a todos que non se deixasen enganar pola suposta flexibilidade que o comisario europeo di mostrar cando asegura que estas axudas non as terán que pagar os estaleiros, nin sequera os armadores, senón que han de ser os inversores. "De prosperar esa postura, o Sr. Almunia sabe que os nosos estaleiros están condenados o peche  xa que si a decisión vai en contra dos financiadores será inviable que o sector dispoña de crédito bancario para seguir construíndo, e os grupos bancarios que tradicionalmente apostaron polo sector naval veranse profundamente prexudicados, o que parece unha incongruencia vindo tal decisión de Europa".

A deputada popular recordou que este tipo de contratos están blindados para os armadores e financiadores, de forma que calquera problema xerado pola aplicación do mecanismo de bonificación fiscal recaería inevitablemente nos estaleiros. Ademais, puntualizou que si Almunia mantén nas súas posicións e non cede en canto á data estipulada para a devolución das axudas, pasando do 2005 ao 2011, como lle reclama a Delegación Española, a morte do sector está selada.

Parece que existe un novo borrador que o Comisario propoñerá mañá en que se pedirá a devolución das axudas desde o ano 2007, pero esta aparente modificación é un novo engano, xa que, segundo dixo Tristana Moraleja, "o período no que se construíron máis buques, foi precisamente entre o 2007 ao 2011. ¡Que casualidade!"

Moraleja agradeceu o apoio de todos os grupos a esta iniciativa en defensa do sector naval e terminou sentenciando: "estamos todos aquí sen fisuras e non lle pedimos ao señor Almunia patriotismo, senón xustiza".

Sometida a votación foi aprobado por unanimidade. Veremos mañá que é o que finalmente acorda a Comisión.

Si desexa comentar esta entrada, pode escribir un correo a celso.delgado@congreso.es

Recibirá resposta. Grazas