martes, 8 de enero de 2013

Na inauguración da Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Barcelona-Fronteira francesa.


Hoxe na miña condición de presidente da Comisión de Fomento do Congreso estiven en Catalunya asistindo ao acto inaugural da Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Barcelona-Fronteira francesa.

Presidiu a sua Alteza Real o Príncipe de Asturias e de Girona, acompañado polo presidente do Goberno, Mariano Rajoy; o presidente da Generalitat de Cataluña, Artur Mas, e a ministra de Fomento, Ana Pastor.

Esta infraestructura ferroviaria, que supuso un investimento superior a 3.700 millóns de euros sen incluír os fondos destinados ás obras de adecuación e construción das estacións de Barcelona Sants, Girona e Figueres-Vilafant, completa os 804 km de lonxitude total da Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Barcelona-Fronteira francesa.

A nova liña, que conecta en alta velocidade as catro capitais de provincia catalás co centro e sur peninsular, convértese así mesmo nun dos principais eixes de comunicación de España con Europa, á vez que se integra no denominado Corredor Ferroviario Mediterráneo, infraestructura cuxa construción impulsará o desenvolvemento de todo o litoral desde Cataluña ata Andalucía.

Deste xeito, a nova liña de alta velocidade favorece o transporte de viaxeiros entre a Península Ibérica e o resto de Europa e posibilita que as capitais catalás queden unidas por un dos sistemas de transporte con maiores prestaciones do contexto internacional e enlazadas tanto con Madrid, Zaragoza e outras cidades españolas, como con Francia a partir do próximo mes de abril, unha vez entre en explotación a conexión directa de alta velocidade para pasaxeiros entre Barcelona e París.

En Sants cos Ptes. de Renfe, Adif e o deputado Macías
Para poñer en valor esta nova infraestructura, Renfe deseñou un servizo de conexións de alta velocidade que permite mellorar sustancialmente a movilidade nacional, rexional e internacional no Corredor Nordeste. Redúcese a menos da metade o tempo de viaxe a Girona e Figueres, auméntase a frecuencia de paso e a oferta de prazas na rexión, que ademais verá moi mellorados a puntualidad, a fiabilidad, o confort e a accesibilidad.

Desde mañá 9 de xaneiro Renfe ofrecera nove trens por sentido ao día entre Figueres, Girona e Barcelona, dos que oito continuarán viaxe ata Madrid e Zaragoza. Dous destes trens servirán ademais para enlazar co servizo de alta velocidade francés (TGV) ata París.

A viaxe desde o centro de Barcelona ao centro de Girona farase en 37 minutos (fronte á hora e media que supoñía a viaxe en tren ata agora) e a Figueres en 53 minutos (fronte ás 2 horas actuais). Girona e Figueres estarán a 14 minutos.

O mellor tempo de viaxe entre Girona e Madrid será de 3 horas e 32 minutos, e entre Girona e Zaragoza de 2 horas e 13 minutos. O servizo AVE Figueres-Girona-Madrid conectará tamén coas estacións de Camp de Tarragona, Lleida Pirineus, Zaragoza, Calatayud e Guadalajara-Yebes. O novo servizo tamén reducirá nunha hora o tempo a viaxe con Francia.

Estación de Figueres-Vilafant
Coa inauguración deste tramo de alta velocidade, ponse en servizo un corredor de máis de 1.200 km de lonxitude, de Figueres a Málaga, que permite unir o extremo noreste e o extremo sur da península, cohesionando o territorio e ofrecendo unha infraestructura que permitirá impulsar o crecemento económico do noso país.

Así, a rede española de alta velocidade conta xa con 3.000 km en servizo, o que reafirma a España como segundo país do mundo, tras Chinesa, e o primeiro de Europa en lonxitude de liñas de altas prestaciones en explotación. Esta experiencia está permitindo á tecnoloxía ferroviaria española situarse no mundo como unha das máis competitivas.

As novas infraestructuras facilitan a movilidade dos cidadáns ao reducir os tempos de viaxe, e ofrecen elevados estándares de seguridade, calidade, confort, fiabilidad e sostenibilidad socioeconómica e medioambiental a partir da plena integración na contorna.

A posta en marcha desta conexión supón unha mellora do sistema de transporte interrexional, o que favorecerá o desenvolvemento económico das zonas polas que transcorre, co que iso representa en términos de xeración de emprego, cohesión social e transformación urbana.

A estes beneficios engádense tanto a potenciación do transporte de mercancías, xa que o tramo Barcelona-Figueres é interoperable e permite tráficos mixtos, como o incremento da seguridade, mediante o uso de tecnoloxía punta nos sistemas de condución automática de trens e a ausencia de pasos a nivel ao longo do percorrido.

Coa extensión da alta velocidade a Girona elévase xa a 20 o número de provincias españolas conectadas directamente á rede española de alta velocidade, que concentran aproximadamente ao 57,7% da poboación española (segundo os datos do último padrón municipal do INE).

Actualmente, na rede de alta velocidade intégranse 29 estacións: A Coruña, Albacete Os Llanos, Antequera-Santa Ana, Barcelona-Sants, Calatayud, Cidade Real, Córdoba Central, Cuenca Fernando Zóbel, Figueres-Vilafant, Girona, Guadalajara Yebes, Huesca, Lleida Pirineus, Madrid (Porta de Atocha e Chamartín), Málaga María Zambrano, Ourense, Ponte Genil-Herrera, Puertollano, Requena-Utiel, Santiago de Compostela, Segovia Guiomar, Sevilla Santa Xusta, Tardienta, Camp de Tarragona, Toledo, Valencia Joaquín Sorolla, Valladolid Campo Grande e Zaragoza Delicias.

Felicidades sinceiras aos  catalans xa que esta  liña servirá para gañar competitividade e eficiencia á economía en Cataluña e en toda España, mellorará as nosas relacións comerciais con Europa e ofrecerá mellores servizos de transporte aos nosos cidadáns.

Como dicía a ministra Ana Pastor, compre recordar que as infraestructuras non son un fin en si mesmas, son un medio para que un país progrese, e esta liña é un medio claro para progresar. 

Ansiamos en Galicia a posta en servicio da nosa liña de conexión con Madrid porque a alta velocidade debe seguir cohesionando e vertebrando o noso país. 

Debe seguir unindo persoas que viven e traballan en diferentes comunidades, achegar máis a todos e dar mellor calidade de vida.

Parabens a Adif e a Renfe e as empresas constructoras (unha  delas a ourensá Copasa) e aos técnicos, que contribuíron a que hoxe esta obra sexa unha realidade.