miércoles, 15 de diciembre de 2010

Logramos que o Congreso inste ao Goberno a axilizar todos os trámites para a licitación inmediata da A-76 e a súa inclusión como prioritaria no plan de financiamento público-privado


O PP logrou hoxe transaccionar un texto para que o Congreso inste ao Executivo de Zapatero a axilizar todos os trámites, incluídos os ambientais en colaboración coa Xunta de Galicia, para a aprobación inmediata do estudo informativo e a licitación dos proxectos de trazado e construción da autovía A-76 entre Ourense e Ponferrada.

Defendín - na Comisión de Fomento do Congreso -  esta Proposición non de Lei, que tamén estaba subscrita pola miña compañeira deputada por Ourense Ana Belén Vázquez, así como polos deputados por Lugo Joaquín García Díez e Olga Iglesias e polo deputado nacional e alcalde de Ponferrada, Carlos López Riesco, e que finalmente se aprobou incluíndo a petición expresa do PP para que o Ministerio de Fomento inclúa esta infraestrutura como prioritaria dentro do Plan de colaboración público-privado para garantir a súa execución.

Na miña intervención, subliñei que o Executivo de Zapatero non parecía ter interese nesta importantísima infraestrutura e falei de falta de vontade política, xa que aínda que é certo que hai problemas nun punto moi concreto - Serra dá Enciña dá Lastra - dos 125 quilómetros da vía debido ao impacto ambiental do trazado, sería posible ir licitando xa a práctica totalidade dos tramos e avanzando se existise un compromiso real dos socialistas coa A-76.

Ningunha autovía deste país licítase e constrúese á vez, sempre se fai por tramos, e no caso da autovía Ourense-Ponferrada así podería facerse, aseverei.

Destaquei que a infraestrutura atravesa a importante comarca de Lemos e a moi puxante comarca louseira de Valdeorras, e puxen de manifesto tamén a falta de compromiso financeiro do Goberno socialista, xa que no Proxecto de Lei de PGE para 2011 só se consignaron para a A-76 154.100 euros (a saber 15.400 € en Ourense, 115.590 € en Lugo e 23.120 € en León), unhas cantidades exiguas que condenan a esta vía ao esquecemento.

Dixen que os deputados populares ourensáns e lucenses non estabamos dispostos a que o Goberno socialista demorase por máis tempo este proxecto, xa que o Ministerio de Fomento adxudicou o 22 de decembro de 2005 a redacción do estudo informativo a unha empresa de enxeñería e tardou case tres anos en que se aprobase provisionalmente devandito estudo. Aínda hoxe está sen resolver a fase de resposta ás alegacións presentadas no trámite de información ao público, que se iniciou coa publicación no BOE de 5 de setembro de 2008.

Neste sentido acusei ao Ministerio de Fomento de non priorizar esta vía e recordei tamén que tampouco o anterior goberno bipartito da Xunta de Galicia traballou para sacar adiante este importante proxecto.

Afirmei que o PP quere ser construtivo e o que traemos aquí non é máis que unha posición compartida por unha plataforma de apoio do conxunto da sociedade e fundamentalmente dos empresarios do Bierzo, Lemos e Valdeorras.

Pedín aos socialistas que cumpiran as palabras do seu ministro, nada máis, recordando que no Senado, o 9 de febreiro de 2010, José Blanco dixo textualmente: “Anúnciolle que durante este ano licitaremos os proxectos, que constitúen a fase previa á contratación da obra, e tamén lle anuncio que vou incluír esta obra no Plan de colaboración público-privada para tratar de garantir a súa execución e o seu desenvolvemento integramente, para que non teña atraso algún e para que dunha vez por todas póidase contar con ese terceiro acceso que é moi importante para a zona do Bierzo e tamén para Lugo e Ourense”

Finalmente chequei a un acordo transaccional con PSOE e foi aprobada por unanimidade este texto:

“O Congreso dos Deputados insta ao Goberno a que en relación co Proxecto de Autovía entre Ourense e Ponferrada A-76, adopte as decisións necesarias que posibiliten:

A axilización de todos os trámites - incluídos os ambientais en colaboración coa Xunta de Galicia - para a aprobación inmediata do estudo informativo e a licitación dos proxectos de construción en que se divida o trazado.

A consideración desta autovía como prioritaria e a súa inclusión dentro do Plan de colaboración público privado para garantir a súa execución”

Esta iniciativa que hoxe se traduciu nunha resolución unánime e firme do Congreso - que debe cumprir o goberno de Zapatero- é unha consecuencia do “Grupo de Traballo” que o 22 de xaneiro de 2010 constituímos en O Barco de Valdeorras - sendo o noso anfitrión Moisés Blanco, portavoz local e Vicepresidente da Deputación - tras reunirnos nun hotel pegado á estrada Nacional 120.

Grupo que integramos inicialmente os representantes políticos populares das provincias de Ourense, León e Lugo que ven na fotografía que adxunto e que ten como finalidade a defensa e reivindicación conxunta das infraestruturas de Ourense- Lemos- Valdeorras e o Bierzo, para facer así efectiva unha mellor conexión entre Galicia e Castela-León.

Seguiremos vixiando o cumprimento desta resolución.


Ver intervención en directo


(Dende o minuto 28:42 ao 37:57)