jueves, 8 de julio de 2010

Exisimos a Blanco que rectifique en sede parlamentaria as súas manifestacións de que haberá novos atrasos nas autovías galegas xa comprometidas

Os deputados galegos do Partido Popular vimos de acoller con enorme preocupación as manifestacións efectuadas onte en Asturias polo ministro de Fomento, José Blanco, nas que anuncia un novo atraso de como mínimo un ano nunha das autovías fundamentais para Galicia, a Autovía do Cantábrico.

Esta Autovía tiña como data comprometida para a súa finalización 2007-2008 e o certo é que, a data de hoxe, acumúlanse máis dous anos de atraso do prazo determinado para a posta en servizo de todos os tramos galegos, e que, dos 84,75 quilómetros existentes en Galicia, menos da metade, están en servizo.

Subliñamos a falta de seriedade do Executivo socialista, que recentemente comprometera a posta en servizo da totalidade da Autovía do Cantábrico a finais de 2011.

Os deputados galegos do PP, logo da comparecencia de Blanco na Comisión de Fomento do Congreso do pasado 19 de maio, na que este anunciou que as actuacións tanto en estradas como en ferrocarrís ían sufrir un atraso medio de polo menos un ano nos prazos de execución, presentamos de forma conxunta unha batería de preguntas relacionadas con todas as autovías galegas que, con carácter xeral, acumulaban un monumental atraso. Tratábase de coñecer os plans gobernamentais para os estratéxicos proxectos viarios da nosa Comunidade.

Pero o certo é que a data de hoxe o Goberno non contestou a esas preguntas e garda un mutismo case absoluto sobre como afectarán os recortes e reprogramaciones anunciadas ás autovías galegas.

Á vista destas preocupantes declaracións de Blanco, os deputados galegos reiteraremos con novas iniciativas as anteriores peticións de información, á vez que pediremos ao ministro de Fomento, na súa comparecencia parlamentaria prevista para o 22 de xullo, explicacións sobre as verdadeiras intencións do seu Executivo en relación ás infraestruturas galegas e que deixe sen efecto os adiamentos e recortes anunciados.

Recordamos ademais que a A-56 Autovía Lugo-Ourense tiña como data comprometida para a súa posta en servizo 2008-2010, aínda que o certo é que dos 68,8 quilómetros de percorrido só están en obras 9,75, entre San Martiño e A Barrela Norte, mentres que hai outros 8,5 en proxecto, entre Cambeo e San Martiño, e o resto está en proxecto de trazado. Para nos, a execución desta autovía é irrenunciable e o Goberno debe comprometer uns prazos reais e explicar os motivos de tanta demora.

Respecto da A-54 Autovía Lugo-Santiago, recordamos que a data comprometida para a súa posta en servizo era 2008-2010 e a triste realidade é que só están en servizo 9 quilómetros, entre Lavacolla e a N-550; en execución 56,8 e 32 (tramo Arzúa-Pas) en información pública, polo que esixen saber cal é o estado actual de tramitación deste proxecto, que data compromete o Executivo socialista para a súa posta en funcionamento e os motivos do enorme atraso acumulado.

En relación á Autovía A-57 conexión A-52 Pontevedra, salientamos que tiña como data comprometida de finalización 2010, pero a data de hoxe dos 59,1 quilómetros de lonxitude da vía non hai nin un só en servizo ou en obras e unicamente están en estudo informativo 20 quilómetros e o resto en proxecto de trazado/construción. É un proxecto indispensable e non pode aprazarse.

Tamén demandamos explicacións sobre o proxecto de autovía A-76 proxectada entre Ourense e Ponferrada, que leva máis de tres anos de atraso na súa tramitación. Lembramos que se trata dunha conexión vital de Galicia con Castela-León e que o Ministro Branco comprometera a licitación do seu proxecto antes de fin do presente ano, pero con todo recentes declaracións de membros do executivo de Zapatero puñan en dúbida a súa execución.

Asemade esiximos explicacións sobre outros proxectos, entre eles o tan necesario de ampliación da AP-9 na ponte de Rande, que o ministro Blanco presentou o 17 de abril en Vigo e sobre o proxecto de ampliación da AP-9 ao seu paso por Santiago de Compostela. En ambos os casos demandaremos que os anuncios comprométanse en realidades con fixación de orzamentos e prazos certos.