Hoxe, 19 de xuño de 2010 despraceime ata a localidade ourensá de Mandin, onde tivo lugar a inauguración da nova Autovía A-75 entre Verin e a fronteira portuguesa, e da Ponte Internacional entre Feces de Abaixo e Vilaverde dá Raia.
Este acto tan relevante para España e Portugal foi presidido polo ministro de Fomento, José Blanco, e o seu homólogo portugués, Antonio Mendonça.
Ao acto asistiu o Conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas da Xunta de Galicia, Agustín Hernández e os alcaldes de Verin e Chaves, Juan Jiménez e Joao Gonçalves.
Esta autovía, esencial para a eurorrexión Galicia-Norte de Portugal, foi executada por dúas grandes empresas galegas, Copasa e SanJosé. Ten 12,7 km de lonxitude e supuxo un investimento do Ministerio de Fomento e o FEDER de 59,49 millóns de euros. Pola súa banda a ponte custou 2,3 millóns de euros e foi sufragado ao 50 % por España e Portugal.
Para min é unha gran noticia esta inauguración pois desde o ano 2000 que son deputado en Madrid, o seguimento deste proxecto foi unha tarefa cotiá, buscando coas miñas preguntas axilizar os prazos, mellorar as dotacións orzamentarias, controlar o gasto, etc.
Esta autovía, esencial para a eurorrexión Galicia-Norte de Portugal, foi executada por dúas grandes empresas galegas, Copasa e SanJosé. Ten 12,7 km de lonxitude e supuxo un investimento do Ministerio de Fomento e o FEDER de 59,49 millóns de euros. Pola súa banda a ponte custou 2,3 millóns de euros e foi sufragado ao 50 % por España e Portugal.
Para min é unha gran noticia esta inauguración pois desde o ano 2000 que son deputado en Madrid, o seguimento deste proxecto foi unha tarefa cotiá, buscando coas miñas preguntas axilizar os prazos, mellorar as dotacións orzamentarias, controlar o gasto, etc.
Un exemplo: O mércores 8 de outubro de 2003 na Comisión de Infraestruturas do Congreso preguntaba ao naquel momento Secretario de Estado de Infraestruturas D. Benigno Blanco Rodríguez por diversas cuestións relacionadas cos Orzamentos Xerais para 2003 que se estaban tramitando.
Dicía entón “Para terminar dúas reflexións nada máis, señor presidente. Dentro do programa de estradas, señor secretario de Estado, gustaríame que me respondese se é viable dar un maior impulso a un proxecto de comunicación, xa definido no Plan de Infraestruturas terrestres, que é a comunicación de 10 quilómetros por autovía desde Verín ata a fronteira portuguesa, porque vai terminar de articular a comunicación de todo o que é ese gran eixo da autovía das Rías Baixas co país irmán e que resulta fundamental para o desenvolvemento desta zona. Ten unha exigua consignación orzamentaria para o proxecto, xa o era o ano pasado e gustaríame saber se é posible acelerar esta importante vía de comunicación”
Contestábame Benigno Blanco e díxome: “Para rematar, en canto ao señor Delgado..unicamente quero ratificarlle que a autovía Verín fronteira portuguesa avanza e terá noticias vostede moi proximamente do seguinte paso desde o punto de vista administrativo porque é unha das prioridades do ministerio”
https://www.congreso.es/public_oficiales/L7/CONG/DS/CO/CO_845.PDF
Realmente nese caso cumpriuse o que me contestou o Secretario de Estado pois poucos días despois, en concreto o 11 de novembro de 2003 o BOE publicaba o anuncio de aprobación definitiva do Estudo Informativo.
Realmente nese caso cumpriuse o que me contestou o Secretario de Estado pois poucos días despois, en concreto o 11 de novembro de 2003 o BOE publicaba o anuncio de aprobación definitiva do Estudo Informativo.
É necesario recordar que o estudo informativo desta autovía foi aprobado provisionalmente en agosto de 2002, e a declaración de impacto ambiental en setembro de 2003, todos estes trámites cun Goberno do Partido Popular.
Finalmente baixo mandato do Goberno socialista, as obras da Ponte internacional foron adxudicadas en marzo de 2006 e as da autovía en marzo de 2007.
Sirva esta autovía de exemplo do moito que se tarda en executar un proxecto de infraestruturas, aínda que sexa de tan só 12 quilómetros.
Esta autovía que hoxe percorrín por primeira vez, completa a conexión mediante vía de alta capacidade entre a Autovía das Rías Baixas A-52 e o itinerario portugués IP-3 e dá continuidade a un gran itinerario internacional que desde Figueira dá Foz, O Porto, Vila Real e Chaves, supón unha nova alternativa de viaxe cara a Madrid e o interior de España útil para todo o norte de Portugal.
Estou convencido de que esta estrada repercutirá moi positivamente no aumento do número de vehículos de viaxeiros e mercadorías que atravesan a fronteira diariamente, en ambos os sentidos. E que dinamizará extraordinariamente o desenvolvemento da Eurocidade Verin-Chaves e a provincia de Ourense.
Parabéns a todos.
http://www.laregion.es/noticia/126491/nueva/situa/verin/amenos/minutos/oporto/
http://www.lavozdegalicia.es/galicia/2010/06/20/0003_8561647.htm