Ayer el ministro de Transportes y Movilidad Sostenible, Óscar Puente, visitó las obras de reconstrucción de los viaductos del Castro de la autovía noreste A-6, que, con una inversión de 70 millones de euros (IVA incluido), dijo, “avanzan a buen ritmo y cumpliendo el calendario previsto”.
El ministro anunció que hoy, 30 de diciembre, se pone
en servicio un carril de la calzada sentido Madrid y que a finales de 2024 la
infraestructura estará totalmente operativa, recuperándose la circulación en
ambos sentidos por los tres viaductos ubicados en los términos municipales de
Vega de Valcarce (León) y Pedrafita do Cebreiro (Lugo).
En concreto, según la nota gubernamental, “se abren
al tráfico los dos viaductos del Castro de la calzada sentido Madrid: el pequeño,
de 101 metros de longitud, y el mediano, de 333 metros. En una primera fase, se
abrirá un solo carril de circulación, y una vez pasado el viaducto pequeño, se
recuperan los dos carriles de autovía (entre los puntos kilómetros 430 y 428 se
recupera la sección completa de la autovía).
El segundo carril se mantendrá cerrado para facilitar
la ejecución de los trabajos de cimentación del viaducto grande, el de la
calzada sentido A Coruña. Así, parte de la plataforma del tramo entre viaductos
se utilizarán para permitir la logística y suministros de materiales necesarios
y garantizar la seguridad durante la ejecución de las obras.
La apertura del sentido Madrid a través de la autovía A-6 permitirá aliviar el tránsito de vehículos por la travesía de Pedrafita do Cebreiro (Lugo), por donde actualmente se encuentra pasando todo el tráfico de la autovía en ambos sentidos.
El tráfico sentido A Coruña permanecerá, en una
primera fase, circulando por la autovía A-6 hasta el punto kilométrico (pk)
428, en el que se incorporará a la N-6 hasta el pk 432, en el que se podrá
volver a la autovía. Y es que, tal y como ha anunciado el ministro, está
previsto que en primavera de 2024 se pueda utilizar la calzada dirección Madrid
de los viaductos del Castro en sentido bidireccional.
En paralelo, se sigue trabajando en la reconstrucción
de la plataforma sentido A Coruña, que se abrirá al tráfico a finales de 2024,
quedando la infraestructura totalmente operativa.”
A XUNTA LEMBRA QUE O 80% DA AUTOVÍA A-6 CONTINÚA PECHADA AO TRÁFICO EN PEDRAFITA E DEMANDA A MÁXIMA DILIXENCIA PARA COMPLETAR A SÚA RECONSTRUCIÓN
A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, participou onte neste acto de visita ás obras dos viadutos da A-6 convocado polo Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible.
Vázquez sinalou que ese único carril da A-6 que se vai abrir ao tráfico no Castro representa tan só o 20% da autovía que perdeu Galicia hai ano e medio cando se produciu o colapso do viaduto que derivou no peche completo da vía no seu dobre sentido.
Ademais de ser unha posta en servizo parcial, a conselleira apuntou que será unha medida provisional, xa que ese carril abrirá ao tráfico coas limitacións de velocidade de 50 km/hora, situación na que se prevé que vai continuar aínda durante varios meses.
Engadiu que o tráfico de acceso a Galicia vai ter que continuar circulando pola estrada nacional, como ata o de agora, padecendo as incomodidades e os riscos que leva aparellado o desvío.
Por ese motivo, insistiu en reclamar un impulso decidido para que Galicia recupere o seu acceso polo norte a través dunha autovía completa e segura.
Lembrou que o 80% da autovía do Noroeste vai continuar pechada ao tráfico en Pedrafita do Cebreiro e demanda a máxima axilidade para completar a súa reconstrución. O Goberno galego advirte de que unha Autovía do Noroeste incompleta representa un risco para a seguridade viaria e para a viabilidade industrial, ademais de ser un lastre para o transporte de mercadorías e para a competitividade turística.
Segundo dixo, o comezo da recuperación da Autovía do Noroeste é un avance inicial pero neste momento é moito máis necesario centrar a atención en todo o que resta por facer, tendo en conta que é moito máis do que xa está rematado.
Ethel Vázquez asegurou que a Xunta entendeu desde o primeiro momento que o peche da A-6 era un problema de Galicia e por ese motivo tratou de colaborar nas solucións, traballando da man do goberno de Castela e León na proposta de alternativas eficaces para o desvío do tráfico e defendendo unha reconstrución paralela dos viadutos polo trámite de emerxencia.
Aínda que finalmente esta postura foi validada polo Ministerio de Transportes, lamentou que se perdeu un tempo moi valioso que tería permitido aforrar moitas incomodidades e problemas."