martes, 23 de noviembre de 2010

Sobre o desenvolvemento socioeconómico da provincia


Onte o diario ourensán A Rexión publicaba un traballo do xornalista Héctor Díaz dentro da sección Debate aberto que titula "As estatísticas sepultan a Ourense"

Nel recolle a opinión de tres parlamentarios ourensáns, a de Alberto Fidalgo, de Xosé M. Pérez Bouza e a miña

Estas foron as miñas respostas ás súas preguntas:

Ourense descende postos nos principais indicadores socioeconómicos. ¿Comparte vostede un diagnóstico pesimista sobre o futuro da provincia?

Nestes momentos, España no seu conxunto vive unha situación moi crítica e Ourense non é unha excepción.

Non son pesimista, prefiro ver o vaso medio cheo e non medio baleiro.

Creo que a nosa provincia ten futuro. Confío nas súas xentes, nos seus empresarios, nos seus profesionais, nos seus traballadores.

 ¿Cre que tanto o Goberno central como a Xunta deberían manter unha maior implicación con Ourense?

Con carácter xeral hai que dicir que todas as administracións poden e deben implicarse máis.

Goberno Central:

En materia de infraestruturas culturais o grao de compromiso do Goberno Zapatero con Ourense está sendo mínimo. O monumental atraso do Arquivo e a Biblioteca Pública é un claro exemplo.

En materia de estradas, a Circunvalación Norte ou a Autovía A-76 entre Ourense e Ponferrada son a expresión da falta de compromiso.

No que respecta á alta velocidade observamos como o Ministerio de Fomento ofrece soterramento a Vigo, Palencia, Talavera, Santander, León etc. E négallo a Ourense e que a conexión de Ourense con Madrid avanza a un ritmo pousado e a de Ourense con Vigo está postergada.

Xunta:

Nun momento de extraordinarias dificultades polas reducións de achegas do Estado á Xunta (novo modelo de financiamento autonómico) así como as devolucións de cantidades pola mala presupuestación do goberno socialista (orzamentos 2008 e 2009), , o goberno do presidente Feijóo comprometeuse a discriminar positivamente á nosa provincia, de modo que se reduzan as diferenzas as provincias atlánticas. Implica, e así avanzar no compromiso electoral do reequilibrio territorial.

Así, o Plan "Impulsa Ourense" contempla unha liña de axudas directas para investimentos. O importe mínimo para recibir estes apoios debe ser de 200.000 euros, fronte aos 500.000 que se require na Coruña e Pontevedra. As iniciativas recibirán unha subvención de entre o 20 e 50% a fondo perdido.

A Xunta multiplicará por tres as partidas orzamentarias previstas para incentivar a través do Plan Impulsa aos emprendedores que inicien proxectos e que cren emprego e que monten empresas na provincia.

O Goberno autonómico ten previsto pasar dos 9 millóns de euros dos orzamentos de 2010 aos 24 millóns de euros en 2011, pero coa advertencia de que se houbese máis solicitudes aumentaríase o orzamento.

¿Cre que iniciativas como plataformas polo desenvolvemento da provincia, mesas de desenvolvemento, plans estratéxicos? están axudando a mellorar a situación ou son simples brindes ao sol?

Considero positivo que a sociedade implíquese na identificación e en axudar á resolución dos problemas que lles afectan e desde logo a planificación é imprescindible para conseguir a consecución de obxectivos dun modo ordenado.

Por exemplo resulta importante o Plan Estratéxico 2010-2015 da Xunta para a provincia de Ourense e sería desexable que obtivese o maior consenso social cos alcaldes ourensáns e outros representantes sociais.

¿Cre que falta unidade entre os partidos políticos e estes con as institucións para facer esforzos comúns en beneficio da provincia?

En xuño de 2004 defendín unha Moción no Pleno Congreso dos Deputados que foi votada por todos os deputados e que puña data a todas as obras esenciais para Ourense.

Foi unha iniciativa do PP que consensuei con PSOE e BNG.. Se se cumpriu hoxe estariamos falando de que a conexión por AVE entre Ourense e Madrid sería unha realidade desde o pasado ano. Con todo o acordo foi incumprido polo goberno socialista.

É un exemplo claro de procura do consenso. E como este hai moitos máis.

O pasado ano asinábase o Pacto Obradoiro -  elemento fundamental para a implantación da Alta Velocidade - que é outro exemplo de colaboración e de respecto institucional entre dúas administracións, gobernadas por partidos diferentes.

Desexamos que o Goberno de Zapatero e Blanco cumpra a literalidade deste protocolo, pero non podemos estar calados cando vexamos incumprimentos.